Direktlänk till inlägg 15 augusti 2011

Snurr, Mellan -och lite Fot

Av Linda - 15 augusti 2011 19:09

Snurren börjar hon få till. Ännu med lite hjälp av min hand -men bara för att komma igång. Något som helt klart kunde få finnas kvar i ett färdigt program. Tränar på att fortsätta snurra flera varv -inga större problem. Dock vill det komma ett skall här och där -något att se upp med...


Position Mellan är kul. Provade först att förflytta mig och klicka när hon följde med. Insåg rätt snart att hon enbart följer godishanden, så nu kör vi stilla position och ögonkontakt=klick. För att få bort jagandet efter godis.


Ett av veckans stora mål är att få henne att hitta positionen Mellan utan hjälp!!!


Vi har också tränat lite fot i skogen. Hur kommer det sig att jag fått en så följsam valp?? Vem tränar min valp i smyg??? Upp för kullar och ner för kullar, sakta och fort och över stock och sten.

En liten svart skugga följde överallt   


Jag har märkt två enorma skillnader mellan Storasyster Ixa och Lillasyster Sota:

1. Sota håller sig gärna lite, lite bakom. Jobba på att få fram henne lite alltså. Inte som med Ixa, som hade bråttom att visa vägen -alltid! Full fart fram!

2. Lillasyster Sota har inget större "ha-begär". Med Ixa var det en ständig kamp att undvika kampen. Alltså byta, byta och byta. Alltid ha något som var mer värdefullt på fickan. Säg "Släpp" till Sota och hon spottar omedelbart. I love it!!


Nu ska vi bara jobba på att få med oss dessa goda egenskaper hela vägen upp i vuxen ålder   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards