Direktlänk till inlägg 19 augusti 2011

Dagens Ixa-minne

Av Linda - 19 augusti 2011 19:09

Vi gick i skogen idag, jag och tjejerna. Det regnade lite smått och doftade sådär underbart, som det bara kan göra i en regnfuktig skog.


Sota fick retriever-rycket. Det är jättegulligt när en valp får det, för dom har liksom noll koll på sina åtta ben  


Jag la märke till att marken på stigen var grusig. Det fick mig att tänka på hur det sliter på Sotas små, babymjuka tramdynor. Redan nu har de börjat få den där vuxna, tåliga, läderaktiga hårdheten. 


Det fick mig att tänka på Ixa. På vintern, när hennes tramdynor var fulla av torra sprickor efter timmar ute i snön. Hur vi satt i soffan och myste, medan jag masserade in Aloe Propolis Creme på hennes trötta tassar. Minnet var så starkt att jag nästan kunde känna den speciella doften av Propolis Creme och den raspiga trampdynan under min tumme.


 

 
 
Erica

Erica

31 augusti 2011 21:22

Ja den är verkligen jättefin tyckte också om den! Hösten är härlig dock inte den senare delen när det är kallt, mörkt och blöt överallt (tänk november/december).

http://flatcoated.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards