Direktlänk till inlägg 23 september 2009

Det är tur man är ledig!

Av Linda - 23 september 2009 20:10

Ibland behöver man verkligen lediga dagar. Då man kan ligga på sofflocket och pilla navelludd. Eller göra allt sånt man inte hinner annars -och lite till. Bara för att det är kul. Sen är det skönt att gå tillbaka till jobbet -så man får vila upp sig lite Flört 


Vakade av imorse. Hann hem och morgonpussa på min vackra sambo innan hon stack iväg till sitt jobb. Då packade jag in hundarna i bilen och drog till klubben. Väl där insåg jag att det ju var ikväll som det var gruppträning...Men, men -när jag nu liks var där passade jag ändå på att träna en stund.


  

Kolla så koncentrerad hon är min lilla sötnos :)


Hemma igen blev det långpromenad med tjejerna i skogen. En helt underbar höstdag har det varit idag. Jag älskar verkligen hösten med den lite kyliga luften, alla glada färger och de mörka kvällarna. Och det finns ju inget bättre ställe att spendera en fin höstdag än i skogen -eller hur?


  

Vilket mina tjejer också tyckte. Dom hade massor av spring i benen.


  

Och så killade det i Ixas tandkött så hon passade på att gnaga lite pinne.


Fick ett panik-sms av min kära sambo, som hade glömt mycket viktigt plagg hemma (hon sover borta inatt). Så jag och Julia åkte in till Centralstation för att överlämna detta mycket viktiga plagg. Ixa fick vara ensam hemma med Frasse (som inte är alltför social...) och det gick superbra. Så nu har båda hundarna provat på att vara helt ensamma i lägenheten -dom är så duktiga!!


Julia och jag var lite tidiga inne i stan, så vi passade på att gå och kika runt lite. Jättespännande tyckte liten terrier att det var. Och så roligt att få vara ute med matte på äventyr utan den där stora svarta studsbollen ;)


  


Väl hemma i tallis gick vi förbi djuraffären för att höra om tjejernas namnbrickor var klara, men det var dom tyvärr inte. Men imorgon. Jag har kommit på att båda måste ha namn och telefonnummer i halsbandet -ifall dom går vilse nån gång. Köpte en sallad på pizzerian, fick service utanför så att jag inte skulle behöva binda upp liten terrier :) Sånt gillar jag!


Efter denna kulinariska middag åkte vi sen till klubben för andra gången idag. Och ställde oss vid anslagstavlan. Men ingen kom :( Två tjejer gick förbi och jag började prata med dom. Det visade sig att båda satt med i HUS (tror jag det var..) och helt plötsligt skrevs mina uppgifter ner och alla var glada att få med mig i klubben. Fick också erbjudande om att gå en vidareutbildning i klicker för Anders Lundberg :) Känns som att det kanske lossnar nu, äntligen. Behöver verkligen hitta trevliga männsikor att träna med, och som kanske även blir nya vänner??


Så idag har jag haft en mycket bra dag. Vilket behövdes. De senaste dagarna har det nämligen låtit såhär i vårat hem:

Jag: gråta, snyfta, böla....

Susanne: Älskling är du orolig för din pappa?

Jag: Nä, det är jag inte. Jag vet inte vad det är, men allt är dååååligt!!!

Susanne: Men älskling, jag tror nog att du är orolig för din pappa. Och det är förståeligt.

Jag: Vaför skulle jag vara det? Det är en rutinoperation!!

Susanne: Men man kan vara orolig ändå....

Igår fick jag prata med pappa och allt hade gått bra. Det var som om en sten lyfts från mitt hjärta. Och jag kunde konstatera att jag varit mycket, mycket orolig för honom. Precis som min kära flickvän sa. Tänk att det finns människor som känner en bättre än vad man gör själv?? Helt otroligt!

Du är bäst love!!



 
 
Ingen bild

Jennie

23 september 2009 22:24

Åhhh! Så härligt att höra att det börjar lossna med klubben nu! Visste väl att du skulle komma in där:D Och de ska vara JÄTTE GLADA över att få in dej i sin klubb!!! Och klart att det kommer att bli nya vänner!

Så söta de är när de springer i skogen:D Saknar de små trollen! Var alldeles för länge sen man såg er!

Massa kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards