Alla inlägg den 6 december 2009

Av Linda - 6 december 2009 12:30

Igår var jag och Susanne, Marit, Kenya och Monika på Skansens julmaknad. Där fanns allt man kan tänkas behöva för att bygga upp lite julstämning -ja förutom snön då förstås.... Istället för snö var marken täckt av...geggig lera...mysigt värre....


  


Lite rolig var denna skylt tyckte vi :) Lägg märke märke till änderna som badar på den "svaga isen"


  


Även denna skylt gav oss ett gott skratt. Stigen var ju liksom "gjord" av sand...


Trots bristen på snö var humöret på topp. Att Marit och Kenya hade med sig varm glögg hjälpte definitivt :)


  



Från djurgårdsfärjan promenerade vi sedan in i gamla stan och tog en öl på en supermysig pub. Nere i källaren var som en grotta, med krypin i olika storlekar. Väggarna var murade och belysningen var dämpad. Många goda skratt senare var jag hemma -för att en timme senare sitta i taxi, på väg mot Årsta. För nu var det dags för personalfest. Om den säger jag inte så mycket. Annat än att det var kul, det var påkostat och det blev sent.


Så efter en helt underbar lördag, från början till slut, mår jag nu som jag förtjänar. Nog känns det i kroppen att man blivit lite äldre...


Ovido - Quiz & Flashcards