Alla inlägg den 23 juni 2009

Av Linda - 23 juni 2009 22:28

Igår njöt jag och Malin av solen, låg hela långa dagen på gården och blev bruna som pepparkakor. Och drack kaffe och skvallrade. På kvällen var jag bjuden till grannen för sminkparty, Mary Kay -tydligen rena mirakelgrejerna... Trevligt var det iaf, gott fika och visst kände jag mig lite finare när jag kom därifrån ;)


Idag var vädret något ostadigare. Jag hann ligga en liten stund innan molnen rullade in. Åskan mullrade över Tavelsjö-bergen och en stund vräkte regnet ner hårt och i mängder. Till kvällen stabiliserades vädret dock, vilket jag var tacksam över eftersom jag lovat Erica att vara barnvakt under agility-tävlingen ute i Holmsund. Erica ställde upp med Ixas mamma, Ripa. Det var en inofficiell tävling, och Ripa skötte sig riktigt bra.


Isak har vuxit massor och nu är det inte helt lätt att vara rolig barnvakt längre. Han har åsikter den lille mannen, och han är envis som synden. Och rörlig -mycket rörlig. Men söt som socker är han, så han kommer undan med alla hyss han hittar på :)



En stund var det iaf lugn och ro i vagnen, medan liten Isak tog in världen och alla hundar runtomkring. Men snart blev det tråkigt att bara sitta still.



Då ville Isak krypa och han är så himla snabb så jag fick ju kuta fram och tillbaka så jag blev alldeles svettig. Man vill ju inte att han ska ramla över kanten till altanen eller krypa rakt in i nån mindre barnkär hund.


Insåg medan jag satt och kollade på tävlingen att jag faktiskt hade kunnat ställa upp med Julia i hopp-klassen. Visst -hon är inte snabb- men det var inte alla kvällens ekipage heller. Och vi hade nog kunnat ta oss runt banan, i vår egen takt. Nästa inoff ska vi vara med på!



Ni ser ju hur intresserad lilla Julia var, hon undrade nog varför matte inte litade på henne och anmälde :)

Ovido - Quiz & Flashcards