Alla inlägg den 3 juni 2009

Av Linda - 3 juni 2009 19:43

Idag har det städats och målats i tvättstugan -andra varvet. Gick så mycket fortare än det första :) Kan delvis bero på att jag fick "hjälp" av nyfiken svartnos...



...som sen såg ut såhär. Ixa är ju mästarnas mästare på att lägga näsan i blöt. Matte tackar för försöket till hjälp, men måste erkänna att liten svartnos var mer ivägen än till hjälp...


Om ni undrar vad terroristen gjorde medan "vi" målade om så kan jag säga att hon gjorde detta....



Nu är då tvättstugan klar. Ikväll blir det jobb och imorgon ska jag hinna packa. (Kanske slänger in den svarta i duschen också...) På fredag morgon bär det av söderut. Till min underbara. Längtar :)























































































Av Linda - 3 juni 2009 10:42

Igår avslutades lydnadskursen. Jag och Lena tog en promenad med hundarna innan vi packade in oss, 5 hundar och 2 människor, i hennes bil. Så bar det av mot Nordmaling. Vi var bara tre som kom, så vi fick massor av hjälp. Jag och Ixa har tagit det lugnt i vår, men vi har ändå kommit riktigt långt -längre än jag insåg. Platsliggning två minuter klarade hon utan problem. Så tränade vi linförighet, halter och högersvängar och det gick riktigt bra. Vi kommer fortsätta träna, men vi får se när tävlingsdebuten blir -vi har ingen brådska. Just nu handlar det bara om att ha kul med hundarna.



Ovido - Quiz & Flashcards