Direktlänk till inlägg 3 augusti 2010

Sista Pride-dagen

Av Linda - 3 augusti 2010 19:12

I lördags var det parad och sista dagen i parken. Paula kom hem till oss på dagen, och hemma blev vi sittande. Ingen parad i år -jag bara orkade inte. Så vi gick och lämnade hundarna hos Mariana vid fyra-tiden, sen åkte vi in.


Att vi hade missat paraden gjorde inte mig så mycket. Vi hade en riktigt trevlig kväll med nya och gamla vänner.


Utanför parken, där vi blev sittande en stund innan vi gick in. Jag provar Zippos parad-utstyrsel :)


Väl inne i parken blev jag genast ledd till Heineken-tältet. För där hade minsann Susanne och Paula varit kvällen innan -och det var bara sååå goa öl där!!! Måste faktiskt hålla med brudarna, iskall öl i glasflaska slår helt klart pissljummen norrlands guld i pet...


 

Medan vi stod där och njöt av den kalla ölen försvann Paula iväg och bokade in oss i isbaren -första lediga tiden var kl. 00:00. Så den tog vi.


Sen förflöt några härliga timmar på området. Jag dansade -oj vad jag dansade!! Och sjöng och gick runt bland alla tält -och blev djurfadder hos Djurens rätt. Tiden till midnatt gick fort -och helt plötsligt var det dags att ta sig tillbaka till Heineken.


Reklamtjejerna Maddi och Paula ;)


Här står vi påbylsade och väntar på att få stiga in i "det heliga templet" :P


Väl inne i isbaren. Där fick vi köpa öl för endast 10 kr -och gissa om den var kall...


10 minuter fick man stanna i isbaren -sen slussades man ut i värmen igen. Faktiskt riktigt häftig upplevelse. 



Årets pride var väldigt annorlunda mot förra årets. Då hade vi ju lämnat bort hundarna, det var min första hela pride, jag kände ingen förutom Susanne. I år är Ixa sjuk, jag sålde mitt pass för att jag inte ville gå hela priden. Men de två dagar jag gick hade jag så sjukt kul. Jag träffade så många roliga människor, och vi skrattade så mycket. Längtar redan till nästa år!!


         

När söndagen kom var jag glad att få hämta hem hundarna. Men en stark känsla av "pride-abstinens" fanns där också. Tänk att man bara får 1 vecka per år, då man får känna sig (nästan) normal ute bland folk. Där man är en i mängden, där ingen lägger märke till en trots att man kysser sin sambo rakt på munnen.... Tänk om det kunde vara lite mera pride -hela året om!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards