Alla inlägg den 15 januari 2010

Av Linda - 15 januari 2010 17:18

Såhär såg det ut imorse när jag var på väg till jobbet...


  


Skulle du ha svårt att lämna denna varma mysiga säng klockan 6.00 en fredagmorgon? Det hade jag....


Sista dagen på hemtjänst-schemat. Usch så svårt det var, trodde aldrig det skulle kännas så mycket! Några kunder blev jätte-ledsna, började gråta och jag fick jätte-klump i halsen. Fick en bukett tulpaner av en kund och hans fru, kommer sakna dom massor! Hoppas jag får jobba hos "mina" kunder nån helg framöver. Även om det inte är samma sak som att vara där varje dag förstås...


Var lite deppig när jag kom hem, grät en skvätt till och med. Det är aldrig lätt när det kommer till dom lite större valen i livet -som att byta jobb. Det är konstigt hur jag efter bara några månader som hemtjänst har fått kunder som ser mig som nån form av trygghet i tillvaron. Och hur svårt det kändes att svika dom!


Måste hålla fokus på varför jag gör detta. Jag ska leva min dröm! Och på måndag börjar den :)

Ovido - Quiz & Flashcards