Direktlänk till inlägg 11 juni 2009

Vi upptäcker Tallkrogen

Av Linda - 11 juni 2009 15:30

Jag och hundarna tar långa promenader bland småhusen medan Susanne är på jobbet. På varje gata hittar jag minst ett hus som är "precis mitt drömhus, det finaste jag någonsin sett..." Så går man några steg till och så dyker nästa "precis mitt drömhus...." upp. Man måste vara i det närmsta miljonär för att ens kunna andas tanken att köpa hus i Tallkrogen -men drömmen är ju fri :) Så vi promenerar runt och tittar, jag på alla hus med sina fina skogsträdgårdar och hundarna spanar efter katter, rådjur och andra hundar. Eller vad nu hundar spanar efter på promenader -speciellt intresserade av hus och trädgårdar tror jag iaf inte att dom är.


Ixa har blivit så himla duktig på att gå i koppel. Det är numera inga problem alls för mig att gå med båda samtidigt, jag kan tom gå och filosofera och glömma bort att dom travar brevid mig. Även hundmöten går bra, även om Julia inte kan låta bli att åtminstone släppa ut ett litet, litet morr. Men hon trippar på brevid mig och tittar på mig och på den mötande hunden och man ser att hon gör så gott hon kan. På Susannes gata bor en (i Julias ögon) riktigt ful rottis, när vi möter denne blir det livat. Julia spänner upp sig och "råkar" skälla till varpå rottisen går igång på alla cylindrar. Stackars matte till rottis får hålla i för allt hon är värd och hon svettas och stånkar och kastar mördande blickar på liten terrier. Julia -hon är redan klar med sitt uppdrag, så hon trippar snällt på sin mattes vänstra sida och tittar djupt i mattes ögon :)  Man måste älska sina hundar...



Nu ska jag städa upp i grytet lite, sen ska här fixas middag till trött älskling som varit på jobbet sen fem imorse!! Jag skjutsade in henne till cityterminalen. Så nu kan jag verkligen skryta med att jag kört i stockholm :)

 Imorgon kommer lillasyster och liten bebis på besök. Ska bli så spännande att äntligen, äntligen få se Elliot. Och att lillasyster ska få träffa flickvännen...undrar om hon godkänner?? Jo, det gör hon nog ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards