Direktlänk till inlägg 8 december 2009

Jag hatar....

Av Linda - 8 december 2009 19:01

...att dom där två urbota korkade avskummen som våldtog en kvinna utanför vår port har tagit bort den lilla trygghet jag hade. Jag hör till den skara kvinnor (eller människor...) som vänder mig om tusen gånger på en fem-minuters promenad i mörker. För jag hör alltid fotsteg bakom mig. Men jag vågade åtminstone gå ut. Idag fick min underbart förstående sambo prata med mig i telefonen hela vägen till affären och tillbaka. Dessutom var hon tvungen att titta på mig genom fönstret också, så länge hon såg mig. Detta bara för att jag skulle våga gå och köpa en burk majs...Och klockan var inte ens 18.00


  

Under lampan på bilden brukar jag snabbkissa Ixa (nu när hon pga. medicinering måste kissa typ en gång i timmen). Lite till vänster om den blev kvinnan våldtagen. I huset till höger bor jag...och typ några hundra andra. Hur kan vi ha missat detta???


Jag kan inte hjälpa det -jag är sjukt rädd. Tallkrogen känns inte tryggt idag.

 
 
Ingen bild

Johanna

8 december 2009 19:13

Fan vad hemskt!!:O:/

Hoppas det blir bättre:)

 
Bamses

Bamses

8 december 2009 20:05

Hörde om våldtäckten, Så jävla hemsk.
Jag är själv uppvuxen i gubbängen..
det har verkligen förändrats med kriminalitet och våldtäckter där! Riktigt tråkigt, men tanke på att det är
en plats där man verkligen kan trivas...

http://bamses.bloggplatsen.se

 
Marlene

Marlene

9 december 2009 18:12

Jag förstår dig och lider med dig! Blev förföljd i Karlstad av en skum man och sedan i här i Umeå av en ännu skummare gubbe så känner man sig inte trygg utan hundarna.... Jag tackar gud att jag vid båda tillfällena hade med mig min stora trygga Nellie som skrämde bort karlarna på flykten!

http://www.mafomy.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards