Direktlänk till inlägg 10 december 2009

och sen går livet vidare...

Av Linda - 10 december 2009 17:44

Idag gick jag och handlade till julbaket. Jag gick till affären i skymningen. Jag gick utan att Susanne stod i fönstret och utan mobiltelefon som livlina i örat. Alldeles ensam traskade jag förbi "skogsdungen" där våldtäkten skedde, nerför gatan och in på våran lilla Ica-affär. Helt plötsligt har livet gått vidare, bara sådär. Jag har tagit tag i den rädsla våldsbrottet på min gård skapade. Det känns fortfarande fruktansvärt att gå förbi dungen, och jag vill inte längre rasta hundarna där. Och visst bultar hjärtat fortare i mörkret -men jag har tagit ett första steg för att vinna över världens alla "fula gubbar" och allmänna idioter. Så det så!


För övrigt måste jag skriva en rad om våran utomordentligt underbara lilla Ica-affär och den superfina personal som jobbar där. Servicen är på topp, alltid någon som har tid att svara på frågor, leta varor i de trånga gångarna eller öppna en extra kassa så jag slipper köa :)


Nu tillbaka till julbaket....

 
 
Ingen bild

Jennie

11 december 2009 14:39

Fy sjutton vad läskigt! Förstår att du blir rädd...Tur att kräken åkte fast så snabbt iaf.

Hur gick det med din egen polis och liten kelpie då?? *nyfiken*

Tyvärr blir det inget Stora Stockholm för oss. Vi tar GBG efter jul istället...Pengarna räcker inte till och jag fick inte tag på ngn hundvakt, så det sket sej totalt. Hade vart så kul att träffas!!

Kramen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards