Direktlänk till inlägg 12 december 2009

Hundmässan

Av Linda - 12 december 2009 17:46

Efter morgonpromenad i skogen blev det bad av leriga hundar, innan vi körde ut mot älvsjö.


  


Hundarna fick nöja sig med diverse godsaker att avnjuta i hemmets lugna vrå. Hundar är nämligen inte välkomna in på mässan, såvida man inte ställer förstås... Inte skulle jag vilja ha med mig dom heller, då det är rätt så rörigt och trångt därinne. Julia ställdes där ett år, och jag blev tvungen att bära henne hela dagarna, eftersom folk trampade på henne...på en hundutställning...man skulle kunna tro att folk förväntade sig hundar runt fötterna och var lite försiktiga -men icke.


Hur som helst, till älvsjö bar det av. Och på menyn stod då shopping av julklappar till två av världens finaste hundar. Och shopping blev det. I massor....


  


Hundbajspåsar, hundgodis, hundmat, koppel och hundspel -och T-shirts till mattarna :) En liten leksak till Julia och ett schampo från Esperee blev det också. Mest nöjd är jag nog med spelen, vi köpte två och fick ett på köpet. Har redan slagit in dom i väntan på julafton -kan knappt vänta på att få "prova" dom på tjejerna!!


Dagens starkaste ögonblick var nog när priser delades ut, för årets narkotikahund, årets polishund och årets bragdhund. Ett erkännande fick också polishunden som sköts och dog under bankrånet uppe i Umeå.


  


 Här delas pris ut till årets narkotikahund. Lägg märke till att föraren är en tjej :)


  


Och på nära håll ser hon ut såhär... Hunden är en fem år ung labrador, som blev tokigt stolt över sin "vinst" -ett hundben :)


Nu ska jag ta gå ut och låta mina tjejer få rusa runt i snön som fallit. Jajjemen, härnere i söder har vi nu fått några flingor som faktiskt fastnat på marken. Och ännu har snön inte slutat falla, vem vet var det slutar -snökaos ;)

 
 
Ingen bild

Janne

13 december 2009 00:33

Hej Linda !
Hienoja kuvia Juliasta ja Ixasta. Aikamoisia veijareita !
Veijari=busig på svenska. Du måste lägga mer bilder av dem på nätet så att jag kan visa dem till min dotter. Jag skriver inte mer på Finska men jag tror att du gissar vem som är tokig nog att skriva sådana här kommentärer. God Jul och Lucia !

 
Katrin & Penny

Katrin & Penny

13 december 2009 00:56

AVUNDSJUK, hade också velat vara där.. men nästa år, då ska jag ta mig dit :)

http://www.savar.nu/katrinshundar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards