Direktlänk till inlägg 25 december 2009

Julafton

Av Linda - 25 december 2009 19:43

Igår var det äntligen julafton, dagen vi väntat på med spänning. Ute fanns det snö, även om termometern stod över nollan och slasket låg som ett hot mot det fina vita. Klockan 6.00 slog denna lilla norrländska upp sina bruna ögon, flög ur sängen och väckte smått förskräckt sambo -nu skulle det öppnas paket. Är man vuxen får man välja själv i vilken ordning julfirandet ska ske! Ett paket var fick vi öppna denna okristligt tidiga timme. I mitt paket låg ett fluffigt, varmt, härligt nytt täcke. Inget jag förväntat eller önskat, men jag har länge klagat på det dåliga täcke jag tilldelats och suktat efter Susannes vita fluff -nu fick jag mitt alldeles eget :) Till Susanne hade tomten lämnat ett paket innehållande en knallrosa Peak Performance munkis, jag "rosafierar" till och med min flickvän ;) Hundarna öppnade varsitt paket med julgodis i, Ixas var slut innan klockan slagit 6:30, Julia har ännu inte rört sitt....en helt vanlig dag i en kräsen terriers liv...


Efter denna oerhört spännande start på dagen somnade den brunögda om och sov sött några timmar under sitt nya sköna täcke. Uppväckt sambo kunde dock inte somna om....När hela familjen några timmar senare var vakna och påklädda tog vi en tur i skogen, och tomtegröt blev det förstås till frukost -som sig bör en julaftonsmorgon. Sen flöt dagen på i härligt lugnt tempo. På eftermiddagen öppnades resten av paketen i rasande fart.


  


De största och flesta klapparna gick till hundarna, som slet tänderna sneda (nåja...) i sin iver att öppna.


  


Tjejerna har nog varit alldeles speciellt snälla detta året, för oj vilka fina klappar tomten kommit med :) Godis och leksaker och Tre stycken Ottosson spel fick dom små liven, och dom roade sig kungligt med dom hela kvällen lång.


  


Att lösa problem och leta godis är ju något av det bästa liten terrier vet, så hon var särskilt nöjd med sina klappar.


  


Ixa tyckte i vanlig ordning att det roligaste var själva öppnandet av klapparna, och fick stoppas innan hon massakrerade även våra paket.


När alla klappar räddats ur sina fina papper och alla miniatyr-pappers-bitar efter hundarna var undanstädade, ja då var det dags för middag. Och är det julafton så är det, självklart fanns det valda delar av julbordet även i tjejernas skålar.


Efter en dag full av spänning, lekar, frisk luft och alltför mycket mat var alla trötta och belåtna. Det kurades ihop i sängen och kvällen avslutades med en film. Vilken film? Jag minns ärligt talat inte, jag tror nog jag sov innan sambon tryckt på play :)


  


Och årets bästa julklapp då? Jag vet inte riktigt, svårt val mellan det mjuka täcket och Sex and the city-boxen, jag var nog väldigt snäll i år jag med :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards