Direktlänk till inlägg 13 januari 2010

Att leva...eller att inte leva?

Av Linda - 13 januari 2010 16:46

Jag har sökt nytt jobb. Ett jobb som är i princip allt jag drömmer om -förutom lönen. Det är ju tyvärr så, vill man jobba med djur så får man hål i fickan... Men, men -söka kan man ju alltid. Nu var det bara så att jag även fick komma på intervju idag. Och det kändes bra, nu vill jag ha jobbet ännu mer! Lönen är verkligen inte bra, men jobbet ger många fördelar. Den största fördelen är förstås att detta är nåt jag drömt om. Och det är en fast heltidsanställning. Men då lönen är så låg kommer jag bli tvungen att jobba extra på helger och röda dagar, dvs mer jobb för samma (eller mindre) lön.


Hur tänker man i en sån här situation? Har man som vuxen, förnuftig (nåja...) människa rätt att följa sina drömmar -även om det kostar? Och om man inte har det -är det verkligen lönt att leva då? Jag vill inte gå igenom mitt liv och bara "spela säkert" -jag vill leva! Visst trivs jag som hemtjänst -just nu. Men inte vill jag jobba med det resten av mitt liv. Jag vill göra det jag brinner för, lära mig mer och utvecklas inom "mitt" område. Jag vill inte sitta där, bitter och ångerfull, på ålderns höst. Och bli betjänad av stressade, drömmande hemtjänst-tjejer.


Imorgon får jag veta om valet är upp till mig -om jag fått jobbet eller inte. Jag vill, jag vill, jag vill!!

 
 
Camilla

Camilla

13 januari 2010 20:26

Om du får det, tycker jag att du ska prova det. Blir det för fattigt, så kan du ju alltid byta igen. Men att få jobba med nånting som man brinner för, det är få förunnat. Go for it, girl!!!

http://www.freewebs.com/ambulldog

 
lina

lina

14 januari 2010 08:34

åh, hoppas du får jobbet! och du, pengar är inte allt... huvudsaken är väl att man får göra det man trivs med och är där man vill vara? jag tycker du kan testa, hemtjänsten finns kvar om du skulle ångra dig. :) kram!

http://i-fokus.se/blogg

 
lina

lina

14 januari 2010 08:36

glömde ju, vad FINT det har blivit här! :)

http://i-fokus.se/blogg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards