Direktlänk till inlägg 17 januari 2010

Tänker ekonomiskt

Av Linda - 17 januari 2010 15:11

Imorgon börjar mitt jobb på hunddagis, och nu när jag kommer jobba mer för mina pengar är det kanske dags att bli lite ekonomisk. Eller försöka iaf ;) Efter morgonens "rusa-runt-i-skogen-promenad" åkte jag och sambo till Bea för inhandling av (billig) mat. Nu blir det nämligen matlåda med varje dag, inget mera gå på Ica och handla dyra findus-rätter utan näring i. Med tanke på att jag kommer vara ute och gå stora delar av dagen, med ett större gäng hundar dessutom (kan va bra att ha muskler då...) så behöver jag bra med näring i kroppen. Har tänkt ta med mig frukosten till jobbet och äta den när den värsta morgonrusningen har lagt sig. Tror nämligen inte att jag får i mig speciellt mycket hemma innan vi promenerar iväg -jag kommer ju att gå hemifrån vid 5:45! Så GI-vänligt bröd (ja, det finns faktiskt!) har jag köpt, och billigt storpack-pålägg till. Och så har jag spenderat eftermiddagen med att tillaga massor av kålpudding -gott, billigt och enkelt :) Sen tog fantasin och orken slut, men med kålpudding och den mat som finns i frys och skafferi ska jag nog ta mig genom den första veckan iaf.


Nu ska jag klippa och kamma två små troll. Ixa ska följa med på dagis imorgon, Julia följer med Susanne på hennes jobb-möte. Så är tanken iaf, om nu inte Ixa börjar löpa under kvällen/natten. Hon är sisådär två månader sen, så det skulle väl inte vara nåt jätte-överraskning om hon passade på att börja nu.... Vi ska gå andra delen av vår klicker-kurs i helgen också, så självklart kommer hon börja löpa....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards