Alla inlägg under juni 2009

Av Linda - 3 juni 2009 10:42

Igår avslutades lydnadskursen. Jag och Lena tog en promenad med hundarna innan vi packade in oss, 5 hundar och 2 människor, i hennes bil. Så bar det av mot Nordmaling. Vi var bara tre som kom, så vi fick massor av hjälp. Jag och Ixa har tagit det lugnt i vår, men vi har ändå kommit riktigt långt -längre än jag insåg. Platsliggning två minuter klarade hon utan problem. Så tränade vi linförighet, halter och högersvängar och det gick riktigt bra. Vi kommer fortsätta träna, men vi får se när tävlingsdebuten blir -vi har ingen brådska. Just nu handlar det bara om att ha kul med hundarna.



Av Linda - 1 juni 2009 21:02

Eftersom jag jobbade i lördags hade jag inte möjlighet att vara med på grillfesten. Vilket var tråkigt, nu när både Madde och Mari är hemma. Men jag passade på att träffa dom idag istället, då vi tog en promenad i Bussjö.


Vi var som vanligt först på plats och fick vänta, somliga har mindre tålamod än andra...


Jag plockade med mig grannens Scarlet också, så vi var tre människor och fem hundar. Idag var det svårt att få med alla på en och samma bild, men här lyckades jag iaf få fyra av fem :)



Flattarna hittade ett riktigt sur-dike som luktade unket och äckligt och alldeles, alldeles...underbart -för dom fyrbenta iaf... Vi tvåbenta tyckte inte att det var sådär jättefräscht. Sen fanns det en hel del annat trevligt i skogen idag också, en död mus och hästbajs för att ta några exempel. Saker som är bra att mumsa på eller rulla sig i -för de fyrbenta alltså....


Det var inte lätt, men jag lyckades få med tjejerna på bild också :)



Jag kunde inte låta bli att stanna och ta kort på dom fina hästarna. Tänk att det nu är 14 år sen jag sist satt i sadeln...tiden går fort!



Det var en riktigt trevlig promenad, alltid roligt att vara flera och så kul att träffa Madde och Mari igen.


Ikväll har jag äntligen fått tummen ur och målat tvättstugan. Två timmar tog det och jag var lika grå som väggarna, men nu är det gjort. Får väl köra ett varv till imorgon kanske... Men nu är kvällen min. Jag ska bara ta det lugnt -så skönt att vara ledig!!























































































Ovido - Quiz & Flashcards