Direktlänk till inlägg 19 augusti 2009

Mot Svedmyraskogen

Av Linda - 19 augusti 2009 15:03

Dagen startade kallt -bara 16 grader ute. Tog en långpromenad med hundarna, som avslutades vid t-banan, där vi väntade på Susanne. Lyckliga hundar som äntligen fick ha hela flocken samlad :) Ixa nästan knockade Susanne... Hem och äta fruckost/lunch och sen såg vi Ice Age 3. Tokrolig film, skrattade så jag grät. Mysigt med Julia i sängen och Ixa i sin bädd på golvet. Ixa är så söt, trots att hela hon ryms mer än väl i biabädden så ligger hon med huvudet på golvet...ser lite oskönt ut.


Efter "mitt-i-dagen-myset" gick vi ut för träning och promenad. Hittade en solig gräsplätt bland brännbollsspelande ungar och dagisbarn, där vi tränade lydnad med gott resultat. Sen upp i Svedmyraskogen där hundarna sprang som hade dom eld i baken. Susanne gjorde ett sök med Julia, och takterna sitter i. Julia lyssnar så bra på inkallning igen, kommer i rasande fart direkt. Det är det som är så bra med en hund som har en bra grundlydnad, det går snabbt att damma av kunskaperna :)


Nu ska jag fixa lite GI-mat -har slutat med sockret (eller försöker....) Är lite av ett monster ibland (mest mot Susanne...), och ser chokladbitar och hallonsnören överallt. Så svettas jag -mycket -speciellt på natten. Och jag har huvudvärk, som jag aldrig brukar ha. Men jag vet att allt det går över och sen kommer jag att vara mycket piggare och gladare. Fast oftast är jag inte så positiv -jag skulle kunna döda för en ynka liten kaksmula...



 
 
lotta  med Juni ,Cola o Tuvaluva..

lotta med Juni ,Cola o Tuvaluva..

21 augusti 2009 14:43

hihi lycka till med GI-andet. Har gjort det jag med förut...men lyckades tyvärr inte stå emot kaksmulorna så länge..:/

http://www.juniocola.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards