Direktlänk till inlägg 23 augusti 2009

Hundmöten

Av Linda - 23 augusti 2009 21:44

Livet i Tallkrogen rullar på. I helgen har jag jobbat extra, vilket är suveränt -pengar kan man ju aldrig få för mycket av. Men det lämnar inte mycket tid till kärleken, hundarna och hemmet. Susanne har också jobbat i helgen, hon sov borta fredag-lördag. Så vi har inte setts mycket.


Vi fortsätter vår utforskning av Svedmyraskogen. Ibland stöter vi på trevliga hundar som tjejerna får busa med en stund. Bland annat har vi träffat en labbevalp, två westies och en vit herdehund. Vi får också chansen att träna massor, då man möter både det ena och det andra på rundan. Julia har blivit mycket säkrare i hundmöten, det går till och med bra när hon är lös :) Ixa lyssnar rätt bra när hon är lös, men att möta nån när hon är kopplad är en pärs. Nu har hon insett att det finns hundar i Tallkrogen och att det är roligt. Hon hoppar och studsar och viftar med svansen och hela kroppen. Hon har sprattel i benen, som en kvinna vi mötte uttryckte det... Jag antar att det är en fas och att det går över, vi tränar ständigt. Lite tålamod och förståelse får man ha, med tanke på att detta är en helt ny värld för mina tjejer.


Roligt är det att vara ute med tjejerna, speciellt när Susanne kan följa med. Lilla Julia är så såld på Susanne, och nu när dom tränat lite allmänlydnad så har deras relation förändrats. Nu lyssnar Julia så bra och lyder Susanne, även när hon ser hundar eller annat spännande. Hon är inte alls lika lydig med mig...matte får väl träna lite mer.... Jag tror att hundarna också trivs bra här. Nu får dom inte bara den vanliga skogsrundan, utan nya spännande intryck och lukter varje dag.


Trött blir man efter promenaden...


Fick ett trevligt samtal ikväll. En tjej som har ett hunddagis ringde för att höra om jag ville komma dit och kolla imorgon. Jag hoppas, hoppas att jag får börja jobba där! Kan man ha sån tur att man hittar världens finaste tjej och sitt drömjobb under samma år?? Och får båda?? Tänk att jobba med det man brinner för, att får betalt för sin hobby!


Nu ska jag snart åka in till stan och hämta trött liten älskling. Det är nåt jag inte gillar med stockholm -det är otäckt och osäkert på kvällen. Så när Susanne slutar sent och jag är hemma hämtar jag! Och det där med att köra inne i stockholm -det är nåt jag inte ens får fjärilar i magen av längre...så tuff är jag ;)

 
 
lotta  med Juni ,Cola o Tuvaluva

lotta med Juni ,Cola o Tuvaluva

23 augusti 2009 23:01

oj vad du är modig...då ringer jag till dig när jag står fastfrysen av skräck i en rondell o alla tutar på mig;)ÅÅÅÅH, LYLLO, om du får jobb på hunddagis, vilken lycka, måste ju vara jättekul:)(fast själv e jag för feg..e livrädd för "lite tuffare hundar":(..fast de måste väl vara ganska snälla för att få gå på dagis va?

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jennie

24 augusti 2009 16:13

Spännande! Hoppas verkligen att du får jobbet!! Du måste berätta hur det gick sen!

Klart att du ska komma hit och hälsa på innan vintern! Skulle vara super skoj! När är du ledig?!?! Det är bara att du kommer hit vettu! Jag kan istort sett när som helst:D

 
lina

lina

24 augusti 2009 18:41

å vad jag håller tummarna att du ska få jobb på hunddagiset!! du får uppdatera oss hur det gick där idag. kram!!

http://i-fokus.se

 
Katrin

Katrin

24 augusti 2009 20:24

Vad duktig du är som kör mitt i smeten :) jag fick en stadstur igår (i stockholm) och att köra där känns lite främmande fortfarande men i Vallentuna kör jag så det ryker :P det är faktiskt ganska trevligt att vara här nere :) Ska hålla tummarna för dig att du får jobbet!!!

http://www.savar.nu/katrinshundar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards