Direktlänk till inlägg 25 augusti 2009

Hunddagis

Av Linda - 25 augusti 2009 09:30

Igår var en av dom bästa dagarna på länge. Så underbart att träffa människor som -liksom jag själv- är riktiga "hundnördar". Sedan jag lämnade Umeå bakom mig har jag ju liksom mest umgåtts med flator och bögar, och även om dessa varit oerhört trevliga och vi visst haft massor att prata om så...ja, det där med hund måste man ju bara få snacka om ibland också. Med nån som kan. Med nån som förstår en flattig flat som ger blöta pussar. Som inte skriker "ouppfostrad hund" för att de flattiga benen är lite sprattliga och den flattiga kroppen lite vimsig. Så där som den är på en flat. Som den ska va på en positiv, glad, livsälskande, underbar flat. Det är underbart att inte behöva varna för att de flattiga tassarna kan hamna på bröstkorgen vid en hälsningsceremoni, för det vet hundkännaren.


Förutom det att jag kunde slappna av och bara låta mina hundar vara -ja, just det -hundar, så jobbade jag ju också. Det var mycket städ och promenader och det var alldeles, alldeles underbart. Jag kommer att jobba där onsdag och fredag också, och sen kanske nästa vecka. Och om turen är på min sida så kanske, kanske det blir en ledig tjänst där i höst. Hoppas och håller tummarna :)


Nu när "hundnörderiet" är tillfredsställt ska jag gå och möta min underbara sambo. Över ett dygn sen vi sågs nu, och jag lääängtar :)


 
 
Ingen bild

Jennie

25 augusti 2009 11:53

ÅHH! Jag bli SÅÅÅ avundsjuk! Låter ju helt underbart ju! LYLLOS! Jag ska verkligen hålla tummarna för att det blir en tjänst ledig som du kan få:D

Du kan väl höra av dej med ngt datum som du är ledig och kan komma ner?? Saknar dej och dina två små troll:D

Ikväll drar vi igång vardagslydnaden med! Lite nervöst är det allt! Första gången som jag inte går som "hjälpis"! Tur att jag har mitt alterego Jennie med mej! Hon och jag ska nog kunna klara av det tillsammans:D

Kramen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards