Direktlänk till inlägg 26 augusti 2009

Vi jobbar hårt

Av Linda - 26 augusti 2009 20:23

Ikväll har jag två extremt trötta vovvar. Vi har jobbat ett riktigt lång-pass. Först personlig assistans, 17.00-08.00 Bellas lilla Selli var också på jobbet, så det blev fullt ös. Ixa och Selli är ungefär lika gamla, och dom fann varandra direkt. Sen att Ixa inte riktigt orkade hålla samma tempo som den 12 kg lättare och betydligt mindre Selli -ja, det behöver vi ju inte prata högt om...



Lilla Selli är av rasen sealyhamterrier. Ixa var överlycklig -en liten hund som ville leka hur länge som helst, och som inte blev sur om hon råkade ta i lite för hårt. Precis som en alldeles egen pip-leksak :)



När Bella och Selli gick hem klockan 21 var mina damer riktigt trötta. Julia för att hon varit lekpolis hela kvällen och Ixa för att -ja, fyra timmars bus....behöver jag säga mer?


När dagpersonalen kom och tog över imorse åkte vi vidare till nästa jobb. Eftersom regnet öste ner tog vi en sväng förbi hemmet, för att hämta mer vattentåliga kläder. Hann få pussar av nyvaken sambo innan jag rusade ut igen, stressad som få, för nu var jag sen. Naturligtvis är det alltid bilkö när man är sen... Väl framme på Ekens Hunddagis fick mina tjejer en något sen frukost, sen in på kontoret. Sen blev det hundpromenader i regnet, städning och bajsplockning och fler promenader och mer städning och ut med egna hundar. Och däremellan hann vi med lite hundsnack också. Det var roligt!


Trött "dagisbarn"


Man kan sitta hur som helst i en fåtölj -det är bara att använda fantasin :)


Det var runt 30 hundar på dagis idag. Jag gör mitt bästa för att lära mig alla namn, men det är inte lätt. En del fastnar ju på en gång, av nån anledning. Resten får jag plugga in.



Mina tjejer tyckte att det bästa på hela dagen var lunchen. Julia som är den mest kräsna matkritiker som finns kastade i sig hela portionen på nolltid. Även Ixa tyckte om ris/havre/kött röran, men hon äter ju bajs också, så hennes åsikt väger sällan tungt i matfrågor.


När vi kom hem hade vi jobbat i 22 timmar. Mina tjejer  la sig i vardagsrummet och sen blev dom kvar där, snarkandes, tills jag var sugen på promenad. Då fick dom snällt följa med. Inte nog med att dumma matte tvingade ut två trötta tjejer, hon gick vilse också. Så det blev inte nån kort lättsam runda, utan nästan två timmars virrande i gubbängen och tallis...


Imorgon är jag ledig. Och -kors i taket- min sambo kommer hem redan vid tio och stannar hemma hela långa dagen :) Äppelkaka är beställd (den gick verkligen hem) och vi ska bara mysa och ta sköna promenader och ha det gott. För sen jobbar jag hela långa helgen.

 
 
lotta  med Juni ,Cola o Tuvaluva..

lotta med Juni ,Cola o Tuvaluva..

26 augusti 2009 21:11

hahaha JA vi blir trötta ibland ...och orken TAR slut ibland;)
men du...vad härligt att va på hunddagiset, LYX, hoppas du får den där tjänsten i höst. Jag håller tummarna såklart:D

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Ingen bild

lillasyster

27 augusti 2009 19:54

du får int kör slut på dig själv!! men de verkar ju som du har kul på jobbet iaf!! men du måst spar lite ork ti din sambo åxå!:) puss!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards