Alla inlägg den 6 september 2010

Av Linda - 6 september 2010 17:14

Idag har vi varit på återbesök ett-tusen-tolv....eller nåt...


En ny veterinär, kvinnlig och väldigt trevlig (och söt). Hon tyckte absolut att dränet kunde tas bort idag. Så det gjorde dom. Och med slangen kom en halv sjö sårvätska...men det är ju som det ska va.


Fick lite bannor över mina jättelugna kopplepromenader. Jag är verkligen sämst på att vara matte till en sjuk hund! Inte kan jag sluta oroa mig, gråta och bete mig. Dessutom kan jag inte ge den lugn och ro som behövs för optimal läkning. Jag tänkte ju att 4 dagar efter operation skulle en promenad vara på sin plats -i koppel naturligtvis. Och det var väl inte det som var faran, mera längden på promenaden. En halvtimme ungefär, mer än så får det inte bli nu på ett tag. Men det är så svårt, hon är ju så pigg och glad ute. Sen trött förstås, när vi kommer hem. Men då är hon ju nöjd iaf, och klättrar inte på väggarna.


Kanske att när detta är över, så är jag expert på att vara matte till en sjuk hund. Just nu har jag tydligen massor att lära....


Hoppas jag inte förstört läkningen....men vi gick ju jätte-jätte sakta!!


Jag fortsätter lägga ut, som min kära sambo säger, "äckliga" foton på Ixas sår. Så ser jag från dag till dag, hur det läker. Eller om det inte läker, utan förändras. Ni som inte vill se kan ju sluta läsa här och stänga ner min blogg :)


  


Det vi ska göra nu är att hålla hålet efter dränet öppet. Vi behöver dock inte spruta in nåt (tack gode gud!!!) denna gång. Däremot ska vi massera längs hela såret några gånger per dag -vilket betyder att det kommer komma ut mer otrevlig sårvätska....


Rent och snyggt är det iaf just nu, och läker som det ska. Provsvaren får vi på lördag, när stygnen ska tas. Jag har börjat se framåt -långt framåt. Hur kommer Ixa se ut när hon läkt klart? Vilka ärr finns kvar -fysiska och psykiska? Hon är fortfarande glad och vänlig hos veterinären, men när dom drar på sig sina vita handska backar hon....Kommer hon fortfarande att gilla när jag kliar henne på halsen? Kommer håret att komma tillbaka som det ska, eller blir det tunt eller vitt? Massor av frågor har jag och nyfiken är jag, men jag ser iaf framåt! Nu är vi nästan i mål, min lilla "svarta fara" och jag!



Ovido - Quiz & Flashcards