Alla inlägg den 18 september 2010

Av Linda - 18 september 2010 22:20

Idag kom en pigg och glad Louise hem till oss. Strax efter nio klev hon in genom dörren och möttes av pussar från en studsig flat och en studsig pudel. Louise ska vara Bellas nya kompis när det behövs, om allt går bra dom två emellan. Och det var jag alldeles säker på att det skulle göra, för en hund som Bella bara måste man älska, och detsamma gäller en människa som Louise. Vi hade planerat en promenad runt flaten, så att de två skulle få lära känna varandra lite. Marit följde också med, så vi var fyra tvåbenta och tre fyrbenta.


Bella och Louise bygger vänskapsband med hjälp av en boll :)


Vädret var perfekt, lite höstigt "burrigt" och regnet låg i luften. Svalt och skönt och alldeles, alldeles underbart vackert.



Hundarna sprang som idioter. Fick se hur illa ställt det är med Ixas "skvaller-förmåga" nu såhär efter 6 veckor (mestadels) i koppel. Det var sisådär...en hund skällde hon ut innan hon valde att springa fram och säga hej....hm...pinsamt lite...ja... Men sen fick hon in skvaller på de andra vi mötte (vilket var rätt många, måste vart minst 5-6 iaf). Så jag är nog rätt nöjd ändå :)



Bella är också tränad i skvallermetoden, och hon skötte sig klockrent. Inte en hund skällde hon ut och hon gick lös förbi dom alla utan problem. Louise skötte sig också jättefint ;)


     


Det är så oerhört vacker natur runt sjön. Vi gick rätt långsamt, en mindre runda som tog ungefär 2 timmar.


 

Ixa-skutt....Susanne står lutad mot en klippa och Ixa tror väl, i sin lilla flattehjärna, att det går att "gå" på klippväggen....Det gick inte!


 


Höstfärgerna har börjat komma -sååå vackert!!


 

Och med hösten kommer svampar...på dom mest besynnerliga platser....


Det var verkligen en underbar promenad med ett underbart gäng. Roligt att också en aningens bakis Marit uppskattade utflykten så mycket att hon vill göra om den igen! Mycket tur hade vi också, det började smådugga i slutet av promenaden, när vi satte oss i bilen började det vräka ner. Jag är inte gjord av socker, så lite regn har jag inget emot, men när det är som att stå i en dusch, då är jag glad att promenaden är slut :)


Efter denna lysande start på dagen skjutsade jag hem Louise och Bella, som nu ska spendera några dagar ihop. När jag körde därifrån såg jag i backspegeln en viftande vit svans försvinna in i porten :)


En snabb middag och sen fixa till sig innan vi åkte till Gunnel och Karina för en poker-kväll. 9 brudar var samlade och alla taggade på vinsten. Min roll var sekreterare och "allt-i-allo" -nån pokerhaj är jag inte. En rolig kväll med många skratt, och en hel del spänning på slutet.


Gunnel och Karina -kvällens värdinnepar. 


Vinnaren av första omgången blev min egen vackra sambo. Då denna omgång tog 3 timmar (!!) så valde jag att inte stanna för nästa. Så jag återvände hem till mina små hårbollar, som sov så sött i soffan. Så nu blir det lite mys, innan sambon ramlar in :)


 

Vilket iofs kanske dröjer...tror spel-djävulen fått sitt grepp om henne.... ;) 



Ovido - Quiz & Flashcards