Direktlänk till inlägg 8 september 2010

Återbesök igen....

Av Linda - 8 september 2010 06:52

Kände mig som sagt positiv när dränet togs bort, halva inne liksom.... Igår på lunchen upptäckte jag att Ixa återigen fått en svullnad uppe vid hakan. Det kunde ju hända, och vi skulle ju bara massera ut det, hålet från dränet finns ju kvar. Jag och kollegan Mika satte igång, vi masserade och masserade, men inget kom ut. Så jag ringde södra djursjukhuset och dom tyckte jag skulle komma in och visa upp det.


Ett akutbesök alltså, där startar räkningen på 900 kr -sen tillkommer kostnaden för det dom gör....Låter kanske snål nu, men sparkapitalet börjar faktiskt sina, och nu är jag en aning rädd för vad som händer sen -när inga pengar finns, hur ser jag då till att min hund får bli frisk??


Hur som helst, vi fick komma in på en gång. Ny veterinär, mycket trevlig och tydlig. Efter att hon läst journalen och konsulterat den första veterinären vi träffade på södra djursjukhuset kom hon fram till beslutet att inget skulle göras. Ett prov togs för att kolla att det "bara" är sårvätska i knölen -vilket det var. Att sätta in ett drän igen var inget alternativ och om dom tömmer så kommer det bara att fyllas på igen. Så nu är det bara att hoppas att Ixas kropp själv kan lösa detta dilemma....


Såhär ser vätskebölden ut nu...



Om den blir mycket större, så att huden spänner och hon får svårt att äta och andas, då ska vi in igen. Annars är det som gäller att se till att hon läker sig själv, här kan vetenskapen inget göra....


Tacksamma blev vi när veterinären sa att vi inte behövde betala nåt för detta besök!! Ixa har behandlats där ett tag nu, och jag antar att detta kommer forgå en stund till, kanske är det därför dom är så snälla. För snälla har dom varit, det är inte första besöket vi får passera utgången utan att betala. Dessutom har dom aldrig tagit betalt för akutbesök, trots att vi varit där både kvällar och helger -i princip alltid akut. Det finns änglar på jorden och dom jobbar på Södra Djursjukhuset :)  

 
 
Ingen bild

Jennie

8 september 2010 13:33

Vilka underbara veterinärer! Men en liten undran...Går det inte på försäkringen??

Vi håller tummar och tassar för att Ixa lyckas att läka ihop ordentligt nu!

Kramar från oss

Linda

8 september 2010 16:40

Ja dom är verkligen helt underbara :)

Jodå, det går på försäkringen. Men först var det ju självrisken, sen betalar man ju en viss procent, på Sveland, som jag har, är det 25%. Och vi har ju haft några besök som gått på runt 8 000kr. Då blir det ju en slant för oss.... Så summa sumarum är vi väl uppe i 7-8 000 kr nu. Börsen känns lätt om man säger så.... Men jäkligt tur man har försäkring!!

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards