Direktlänk till inlägg 8 september 2010

Hur gick det så snett?

Av Linda - 8 september 2010 16:41

Usch, känns som jag bara klagar och är deppig och nere för tillfället. Små stunder av glädje och skratt däremellan, men mest bara tråkigt. Hur gick det till? För bara några veckor sen hade jag inget att klaga på, jag levde min dröm -det perfekta livet.

Så händer det här, Ixa blir sjuk. Jag visste -visste- att det var för bra för att vara sant. Det är livsfarligt att vara lycklig! Man kan aldrig få allt.


Jag är så trött, så in i norden trött. Trött på att vara orolig, att inte veta vad som händer. Trött på att känna mig nere och trött på att känna mig som världens sämsta människa för att jag klagar. Jag har ju fortfarande kvar allt det där som är bra. Och i denna soppa är det Ixa som har det värst -inte jag. Men jag klagar och jag tycker synd om mig själv. Och jag känner mig värdelös, för att jag är trött och för att jag inte orkar mer. För att jag måste be min sambo ta hand om Ixa hos veterinären för att jag inte orkar -jag orkar inte! Fast jag vet att jag måste. Det är min hund, min familjemedlem, min vän. Jag är skyldig henne att orka, det är mitt ansvar. Men hur orkar man se på när dom sticker i henne, klämmer på henne och hon sitter där, tålmodig och snäll.


Kanske jag kan lära av henne, tålmodig och snäll. Och modig.

 
 
Bostonbrudarna

Bostonbrudarna

8 september 2010 20:47

Gina och Luna hälsar att de tycker att de har världens bästa dagisfröken som inte alls är värdelös utan snäll och go och duktig mest hela tiden. Men orolig och trött får man visst vara! Matte hälsar åxå.

http://www.bostonbrudarna.se

 
Erica

Erica

9 september 2010 18:23

Men du man är inte svag för att man ber om hjälp ju! Snarare stark som vet vad man klarar och inte klarar.

kram

http://flatcoated.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards