Direktlänk till inlägg 13 september 2010

Så går livet tillbaka till det vanliga

Av Linda - 13 september 2010 19:17

I fredags ringde veterinär Jonas Bylin, som följt oss med Ixa under denna resa. Provsvaren hade kommit, och det var varken cancer eller spottcysta. Däremot var det en kraftig infektion som skapat bölden, som innefattade både muskulatur och övrig vävnad. Och den var rikligt kärlförsörjd. Eller nåt ditåt -det låter så stort och fint så det är svårt att återge....


Det viktiga var iaf att Ixa nu var friskförklarad, sa Jonas. Han tror på att det varit ett främmande föremål som startat detta. Att det tex. kommit in nån sticka eller nåt när Ixa åkt kana på hakan i skogen. Låter ju inte helt otroligt. Men det bör inte komma tillbaka. I lördags var vi där och tog stygnen, och allt såg fint ut. Att ärret alltid kommer att vara stort och tjockt trodde dom, men håret bör komma tillbaka som det ska. Och förhoppningsvis svart som det ska va.


Jag var så glad och nöjd på djursjukhuset så hela jag log och strålade. Inte behövde vi betala nåt denna gången heller, och jag kunde tacka för oss och gå därifrån med ett stort leende på läpparna. Min svarta fara, min Ixipix, mitt hjärta, min stjärna, min svansviftande älskling är äntligen, äntligen frisk igen!

 
 
Marlene

Marlene

16 september 2010 12:47

Vad härligt att läsa att Ixa äntligen är frisk!!! Knölar är inte roliga, men skönt att Ixas knöl gick att få bort!

http://www,mafomy.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards