Direktlänk till inlägg 30 september 2010

Modell för en dag

Av Linda - 30 september 2010 15:36

Förra veckan lekte lilla Tallkrogs-familjen modeller. Alla minus Frasse då, förstås, som fick stanna hemma i badet. Efter jobbet åkte vi in till stooora staden, till dom fina kvarteren med våra hjärtan. Väl på plats blev vi tvåbenta sminkade och sen bar det in i studion. Där fotades vi i alla tänkbara vinklar, tills våra små somnade -och en stund därefter också. Korten blev allt från strålande fina till skrattretande roliga.


          


           


       


Över hundra bilder blev det och ju fler gånger jag tittar igenom dom, desto fler kort hittar jag som jag gillar -på ett eller annat sätt. Tanken  är nu att vi ska välja ut några stycken som vi ska förstora upp och ha på väggen. Hur lätt det nu blir, att välja ut några få av så många. Kanske vi tapetserar hela hemmet med vår modell-dag ;)


På väg hem var hundarna sååå trötta. När vi lullade i långsam takt, på väg mot tuben, gick vi förbi en hemlös man som låg inrullad i en sovsäck på en filt. Ixa nosade i utkanten av filten då mannen helt plötsligt rörde sig -varpå min tuffa Svarta Fara flög två meter upp i luften, vilt skällande   Den stackars mannen blev smått bekymrad och ville försöka säga att han minsann inte alls var farlig -men den gick inte min stjärna på och vid detta laget hade hon också fått med sig en förbryllad terrier, som skällde trots att hon inte riktigt hade situationen klart för sig -men bara utifall att.... När Ixa slutligen förstod att det visst var en alldeles vanlig människa som bodde där mitt på trottoaren, ja då la sig lugnet igen. Ett gott skratt fick jag mig, på min hunds bekostnad. 


Torsdagens fotografering följdes av en underbar helg. På lördagen gick vi till jobbet och trimmade Lullsan, sen en promenad i skogen med Mika och Qiara. Kvällen spenderades hos Mika och Ousman med middag och spel. En riktigt trevlig kväll! På söndagen åkte vi ner till Vagnhärad med Louise och Bella och hälsade på hennes föräldrar. En lååång skogspromenad blev det även där, i härligt höstväder.


Och nu har nästan hela denna vecka gått, snart helg igen. Vad vi hittar på är inte helt bestämt, men troligtvis står en promenad runt flaten på schemat. Hoppas på bra väder!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards