Direktlänk till inlägg 1 april 2009

Jag blir blind!

Av Linda - 1 april 2009 13:49

Igår var det dags för det som jag jobbat så hårt med att skjuta upp de senaste veckorna...besöket hos optikern :(  Jag hatar att bli undersökt i dessa maskiner som ser ut som billig rekvisita på nån science fiction-rulle. Och jag hatar att vänta på min tur -man hinner bara bli nervös. Och jag hatar att betala efteråt -kan det verkligen kosta så mycket med några små, runda silikonplättar?? Men igår, ja då var jag med om det värsta man någonsin kan drabbas av hos en optiker. Jag har fått sämre syn!! Och inte lite heller, jag ligger nu på en linsstyrka på -4,25 -vilket betyder att på glasögonen kommer jag hamna under 5. Kanske inte låter så hemskt, men jag är ju redan halvblind...och jag har legat på -3,25 i säkert tio år, jag vill vara kvar där!! Nu tröstade mig optikern med att man kan köpa linser i styrka upp till -20, så okej -jag har en bra bit kvar till det totala mörkret. Men ändå, att man blir sämre är liksom en av dom saker man inte vill veta när man är hos en optiker.

 Så nu sitter jag med mina -4,25 linser i ögonen och ja, jag erkänner, världen är rätt klar idag.


Ikväll blir det middag hos Anna och sen ska jag prova ett pass Afrodance på USM. Och prata med Sara förstås ;) Och betrakta världen genom mina

-4,25:or....

 
 
Gazton

Gazton

1 april 2009 16:59

Stackars dig =/...men det är ju inte så farligt =). Du vet att det blir oftast sämre med åldern va ;D

http://gaztons.wordpress.com

 
Ingen bild

lillasyster

1 april 2009 20:29

Du har ju två fina hundar som kan agera blindhundar sen!!;) men nuförtiden kan man väl tom operera till sig bra syn...eller så kan du ju investera i ett par riktiga flaskbottnar!;) puss!

 
Jennie

Jennie

1 april 2009 21:39

Låter som mej det där! Ligger på -4,75 på ena ögat och -5 på det andra! Inte skojigt! Lider med dej gumman!

http://jennieungsgard.blogg.se

 
Erica

Erica

2 april 2009 12:08

Du vet väl att när man blir gammal så går det åt andra hållet dsv med + så då kommer du se igen!

Själv har jag -3.0 och -2.5 men samma på glasögonen? Brukar det vara skillnad?

http://flatcoated.bloggagratis.se

 
lina

lina

2 april 2009 14:48

äsch då. men det kan gå åt andra hållet med. det gjorde det för mig sist jag var hos optikern. jag hade fått 0,1 bättre syn på ena ögat. hur konstigt det än låter. men det var ju lite kul i alla fall. :D
och huvudsaken är väl att du ser världen lite klarare nu? :D

http://i-fokus.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards