Alla inlägg den 5 april 2009

Av Linda - 5 april 2009 21:56

 


 Så har jag då lyckats med att låsa in bilnyckeln i bilen. Det var ju bara en tidsfråga -och nu har det hänt. Min lilla skruttbil (som har sett bättre dagar) leker med centrallåset mest hela tiden. När man sitter och kör jobbar hon för fullt, Gamla Bettan, upp, ner, upp, ner. Jag har lärt mig att hon funkar så och att jag aldrig, aldrig, aldrig får ha nyckeln i bilen när dörren stängs. För hon har humor, Gamla Bettan. Och idag lurade hon mig. Jag hoppade ur, smällde fast dörren i (nästan) samma sekund som jag ryckte i handtaget till bakdörren. Men hon är snabb, Gamla Bettan! Och jag bönade och bad, jag sparkade och svor, men den gamla damen vägrade samarbeta. Så nu får jag försöka hitta någon vänlig själ som är duktig på att kapa bilar, eller så får jag ringa efter låssmed, vilket är dyrt. Om inte (hoppas och ber) Gamla Bettan vaknar på gott humör imorgon och bestämmer sig för att släppa in mig.


Har provat Yoga idag också. Det var inget för Linda. Jag är inget gummiband, jag är en människa. Och det går så långsamt, och man måste hålla på å tänka på andning och att tänka ingenting och massa annat skumt. Vaddå tänka ingenting? Om man tänker ingenting så tänker man ju -eller hur? Fast jag tänkte inte ingenting, jag tänkte "jag är lite hungrig, undrar om man skulle köpa med sig en macka hem".

Inget mer yoga för mig, nästa gång blir det nåt med lite mera fart i -som Afrodance.

Av Linda - 5 april 2009 17:14

Ericas hjälp med linförigheten börjar verkligen ge resultat nu :) Jag brukar alltid träna lite olika moment på promenaden, bla. linförighet (eller fritt följ, jag har ju inte koppel...) Nu har Ixa börjat bjuda på beteendet under promenaden :) Så jag får massor av chanser att belöna och hon tycker det är kul -det gör faktiskt jag med.

Ställandet ser också riktigt bra ut när vi är ute. Jag slappnar av på ett helt annat sett när vi tränar i skogen. Det är som om jag tänker att det inte är "på riktigt" och har inga höga förväntningar. Jag tror matte behöver lite störningsträning ;)


Med Julia tränar jag inkallning med ställande. Det går framåt, men det är ju ingen riktig fart på henne... När hon stannar ser hon ut att tänka ungefär "varför ropa om du liks inte vill jag ska komma???"


Annars har dagen gått åt till städning, städning och mer städning. Jag har plockat och fixat hela dagen men är långt ifrån klar. Så jag fortsätter imorgon -det måste ju vara fint nu när Sara kommer på besök. Man vill ju inte skrämma ihjäl henne med allt hundhår ;)


Nu ska jag iväg på Yoga. Förhoppningsvis ger den typen av träning inte samma grymma träningsvärk som Afrodance...idag är första dagen jag kan gå normalt...

Ovido - Quiz & Flashcards