Alla inlägg den 1 april 2009

Av Linda - 1 april 2009 21:15

Det är primitivt, det är glädjefyllt, det är svettigt. Ikväll har jag varit en fjäril och en elefant, jag har hyllat solen och dansat glädjedans. Jag har kastat bort negativ energi och hållit i brinnande eldklot. Allt detta till dånet av afrikanska trummor. Jag pratar naturligtvis om Afrodance, som är den roligaste formen av träning jag stött på. Här tvingas man ge sig hän och släppa på spärrar. Och det är inte helt lätt, man är nog mer "svensk" än man tror...


Nu efter passet känner jag mig helt slut i kroppen, men lättad, rofylld och glad. Det är svårt att släppa på spärrar -men det är definitivt värt det :)

Av Linda - 1 april 2009 21:01

Hälsade på hos Anna ikväll och blev bjuden på god kycklinggryta. Det var några månader sedan jag sist träffade dom tre charmtrollen Min, Simeon och Sunny, men jag var inte glömd ;) Trevligt med några timmars snack om livet, kärleken -och en hel del hund...


Sunny tuggar ben för fullt


Min och Simeon


Sunny flörtar med kameran :)



































Av Linda - 1 april 2009 13:49

Igår var det dags för det som jag jobbat så hårt med att skjuta upp de senaste veckorna...besöket hos optikern :(  Jag hatar att bli undersökt i dessa maskiner som ser ut som billig rekvisita på nån science fiction-rulle. Och jag hatar att vänta på min tur -man hinner bara bli nervös. Och jag hatar att betala efteråt -kan det verkligen kosta så mycket med några små, runda silikonplättar?? Men igår, ja då var jag med om det värsta man någonsin kan drabbas av hos en optiker. Jag har fått sämre syn!! Och inte lite heller, jag ligger nu på en linsstyrka på -4,25 -vilket betyder att på glasögonen kommer jag hamna under 5. Kanske inte låter så hemskt, men jag är ju redan halvblind...och jag har legat på -3,25 i säkert tio år, jag vill vara kvar där!! Nu tröstade mig optikern med att man kan köpa linser i styrka upp till -20, så okej -jag har en bra bit kvar till det totala mörkret. Men ändå, att man blir sämre är liksom en av dom saker man inte vill veta när man är hos en optiker.

 Så nu sitter jag med mina -4,25 linser i ögonen och ja, jag erkänner, världen är rätt klar idag.


Ikväll blir det middag hos Anna och sen ska jag prova ett pass Afrodance på USM. Och prata med Sara förstås ;) Och betrakta världen genom mina

-4,25:or....

Ovido - Quiz & Flashcards