Direktlänk till inlägg 1 april 2009

Dans till trummor

Av Linda - 1 april 2009 21:15

Det är primitivt, det är glädjefyllt, det är svettigt. Ikväll har jag varit en fjäril och en elefant, jag har hyllat solen och dansat glädjedans. Jag har kastat bort negativ energi och hållit i brinnande eldklot. Allt detta till dånet av afrikanska trummor. Jag pratar naturligtvis om Afrodance, som är den roligaste formen av träning jag stött på. Här tvingas man ge sig hän och släppa på spärrar. Och det är inte helt lätt, man är nog mer "svensk" än man tror...


Nu efter passet känner jag mig helt slut i kroppen, men lättad, rofylld och glad. Det är svårt att släppa på spärrar -men det är definitivt värt det :)

 
 
Jennie

Jennie

1 april 2009 21:41

Åh, vad kul det låter! Själv har jag haft min premiär som instruktör ikväll. Gick riktigt bra faktiskt! Hoppas deltagarna tyckte det med! Hehe...

http://jennieungsgard.blogg.se

 
Erica

Erica

2 april 2009 12:09

Jag hinner ju ALDRIG ta mig iväg? Det började så bra men den lilla tid jag har över blir ju hund nu. Ska rota rätt på mina joggingskor och hoppas att min hälsporre håller för att börja jogga igen... Våren är en så härlig tid att springa på, lagom värme och allt tinar fram.

http://flatcoated.bloggagratis.se

 
Mari

Mari

2 april 2009 12:47

Nej vad skoj! Jag har provat något liknande å det sätter ju verkligen farrt på endorfinerna =D wiwi

http://missbree.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards