Direktlänk till inlägg 5 april 2009

Professionell biltjuv sökes

Av Linda - 5 april 2009 21:56

 


 Så har jag då lyckats med att låsa in bilnyckeln i bilen. Det var ju bara en tidsfråga -och nu har det hänt. Min lilla skruttbil (som har sett bättre dagar) leker med centrallåset mest hela tiden. När man sitter och kör jobbar hon för fullt, Gamla Bettan, upp, ner, upp, ner. Jag har lärt mig att hon funkar så och att jag aldrig, aldrig, aldrig får ha nyckeln i bilen när dörren stängs. För hon har humor, Gamla Bettan. Och idag lurade hon mig. Jag hoppade ur, smällde fast dörren i (nästan) samma sekund som jag ryckte i handtaget till bakdörren. Men hon är snabb, Gamla Bettan! Och jag bönade och bad, jag sparkade och svor, men den gamla damen vägrade samarbeta. Så nu får jag försöka hitta någon vänlig själ som är duktig på att kapa bilar, eller så får jag ringa efter låssmed, vilket är dyrt. Om inte (hoppas och ber) Gamla Bettan vaknar på gott humör imorgon och bestämmer sig för att släppa in mig.


Har provat Yoga idag också. Det var inget för Linda. Jag är inget gummiband, jag är en människa. Och det går så långsamt, och man måste hålla på å tänka på andning och att tänka ingenting och massa annat skumt. Vaddå tänka ingenting? Om man tänker ingenting så tänker man ju -eller hur? Fast jag tänkte inte ingenting, jag tänkte "jag är lite hungrig, undrar om man skulle köpa med sig en macka hem".

Inget mer yoga för mig, nästa gång blir det nåt med lite mera fart i -som Afrodance.

 
 
Ingen bild

lillasyster

6 april 2009 08:48

Haha! ja tror jag åxå e för "enkel" för dedä me yoga...de e no mest för flummisar...sen måst man ju just tänka på hu man har röven å hu man andas osv, för annars blir man ju int ens svettig! nä, tacka gud för vanlig, hederlig joggning..eller afrodance...;) puss

 
Anna

Anna

6 april 2009 13:28

Hahaha! Skrattade högt när jag läste!!

Jojo jäkliga bilar kan man lätt få nog av! :-) Jag har låst in nycklarna en gång och ringde då till POLISEN för att inte de skulle komma och sätta dit mig för inbrott i min egen bil.. man vet ju inte när man står där och meklar om någon vaksam tant får för sig att ringa..

I vilket fall så lovade polisen att inte ingripa och dessutom hade de MASSOR av tips och råd om hur jag bäst skulle bryta mig in i min bil! De lärde helt enkelt per telefon ut hur jag skulle gå tillväga.

Enklast verkade (eftersom det var sommar och ett fönster var lite nervevat) en cykeleker ner i springan mellan glas och vägg för att underifrån peta upp knappen. Det lyckades och jag slapp låssmeder och annat dyrt! :-D

I övrigt är jag inte avis på slasket och lervällingen! Älskar dagar när värmen går upp mot 20 grader och vårsolen värmer och marken är torr!

För någon månad sedan var lervällingen här (då var jag nog avis på er och snön..) och jag landade raklång på rygg när jag försökte mig på att springa agility.. :-/ Därefter har jag haft ett lååångt ofrivilligt uppehåll i träningen som nu ÄNTLIGEN är över!
:-)

Tack för din kommentar och lycka till med bilen i främsta rummet!

Mvh Anna med Icka och Ting

http://www.annas-funderingar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards