Direktlänk till inlägg 6 april 2009

Biltrubbel hela dagen

Av Linda - 6 april 2009 17:36

Idag har jag gjort mitt bästa för att bryta mig in i min bil. Sara gav tips igår via telefon (nej hon är inte professionell biltjuv, hon har tillgång till google) och jag gjorde några försök då. Idag var jag bättre utrustad och fick även hjälp. Jag ringde motorcentralen för ytterligare tips och med all den kunskap jag lyckats skaffa mig skred jag till verket. Det petades in skruvmejslar och träkilar och diverse annat mellan dörren och karmen, för att liksom bryta upp dörren. Sen petades en ståltråd med krok in för att försöka nå antingen nyckeln eller dörrhandtaget. Behöver jag säga att det inte lyckades? Vi höll väl på sisådär två timmar kanske... Sen ringde jag bärgningsbilen som kom och fixade låset på ca. 30 sekunder. På den tiden hade han fixat till en del skador vi åsamkat också, dvs böjt tillbaka dörren som vi lyckats göra lite vind. Det kostade -men det var värt det!


För övrigt har jag inte gjort så mycket idag. Varit på promenad och tränat lite hund, ätit middag och sånt "varje-dag-göra". Inatt ska jag jobba och imorgon är jag hundvakt till grannens Scarlet. Så måste jag hinna städa lite mer också, innan jag hämtar Sara på torsdag.



Ingen bebis har kommit ännu, pratade med syster idag och hon ruvar fortfarande. Nu håller jag på att förgås av nyfikenhet, så nu får bebis ta och tassa ut ur magen! Vore ju fint att fira sitt nya "mosterskap" i påskhelgen :)




































 
 
'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

6 april 2009 23:38

nää, vad taskigt!!!låsa in nykeln...vilket påminner mig om att vi måsta fixa reservnyckel till bilen;)tack, tack..å ha det fint..snart e det torsdag;)ååå spännande att få höra om vilken bebisen är...han/hon..namn:)

http://juniocola.bloggagratis.se

 
Happy / Gazton

Happy / Gazton

6 april 2009 23:48

Ha ha ha...ja se gammla bilar, dom är lika envisa som oss lappisar =). Tur att ni kom in till slut då, även om ni fick expert hjälp.

http://gaztons.wordpress.com

 
Ingen bild

Madde

7 april 2009 14:01

Lyckades faktiskt med samma sak för snart två år sedan när jag åkte från umeå å stannade i gve hos Nellis uppfödare.. Min gamla bil gick att låsa trots att bagageluckan var öppen, så jag gjorde det (var varmt ute) och la nycklarna i burfickan.. mycket smart.. sen när jag skulle åka slog jag igen bakluckan.. Som tur var så var min bil väldigt inbrottsvänlig och uppfs man väldigt duktig på sånt.. ;) Liiite jobbigt kändes det när man bara ville åka hem.. :)

 
Mari

Mari

7 april 2009 22:03

Verkar som du oxå har fullt upp ;) hihi.. Tur att det löste sig till slut! Vad kul att Sara kommer på tors =D Det är attans att man inte är uppe! Men min älskling kommer ner till mig så jag håller mig här..! ;)

http://missbree.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards