Direktlänk till inlägg 23 april 2009

Lydnad

Av Linda - 23 april 2009 11:36

Tränade med Malin igår på travet. Jag började med lilla Lulia, men oj så ointresserad, okoncentrerad och skendräktig man kan vara.... Gjorde flera tappra försök att öka lite fart och lust, men den gick inte... Jag hoppas att Erica har några riktigt bra tips sen när vi ska börja med agilityn!


Ixa däremot var full fart som vanligt. Vi tränade linförigheten och det börjar gå bättre. Sen körde vi ställande, läggande och inkallning. Malin var på mig med mina tics (att jag aldrig lär mig) och när hon fick mig att stå stilla på inkallningen blev ingången helt lysande perfekt :)


Idag har jag tränat mer linförighet och nu börjar det faktiskt bli roligt (tusen, miljoner tack Erica!!). Vi satte på några svängar också, både höger och vänster -och det var inga problem. På raksträcka är vi uppe i runt 15 steg bara, så där har vi en bit kvar förstås. Men det känns som att vi kanske, kanske kan bli klara till juni.


Tränade ställandet med extern belöning idag, men det gick inget vidare. Hon börjar "tjuva" och står ostadigt, vilket är synd då hon annars har ett väldigt fast ställande. Så vi skippar det externa i fortsättningen!!


Jisses vilken träningslust jag har just nu :)

 
 
'♥♥♥♥L med  Juni o Cola♥♥♥♥

'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

23 april 2009 18:56

kul med träningslust..då brukar resultatet komma snabbt:)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Jennie

Jennie

23 april 2009 19:06

Men klart hon inte vill träna när hon är skendräktig lilla Lulia! Stackars liten sessa! Du ska se att det kommer gå super bra på agilityn!

Kul att det går frammåt för er med lydnadsträningen! Klart att ni kommer att vara klara till juni! Det tvivlar jag inte ett dugg på:D

http://jennieungsgard.blogg.se

 
lina

lina

23 april 2009 22:40

vad kul att det går så bra för er! jag har också helt plötsligt nyfunnen träningslust, fast mest jakt förstås nu när kursen startat. vi kanske borde gå en lydnadskurs till för att få upp lusten där med. fast det är tur vi har hittat jeanette & chilly här nere som vi kan träna med för jag saknar att träna med er, mina goa vänner! :)
kramkram!

http://i-fokus.se

 
Gazton

Gazton

24 april 2009 01:01

Skicka lite träningslust till min familj också =)...du kanske har något på flaska.

http://gaztons.wordpress.com

 
Erica

Erica

26 april 2009 21:23

det var så lite så! Julias framåtanda får vi se om vi lyckas med. INTE länge kvar nu innan det går att köra agility!!!! Längtar!

http://flatcoated.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards