Alla inlägg den 15 oktober 2009

Av Linda - 15 oktober 2009 13:16

Min gamla trötta bil gick inte genom besiktningen detta året heller.... Hade turen att få en avbokad tid på Högdalens bilprovning -så jag slapp snurra runt i stan. Hade dock oturen att få en grinig svårcharmad äldre herre som besiktningsman. Inte blev det bättre när han hittade det ena efter det andra att klaga på. På något sätt lyckades jag ändå charma honom, så att han till slut släppte fram något som man med lite fantasi kan kalla för ett leende. Däremot släpptes inte gamla Bettan igenom. Men i ärlighetens namn kan jag knappast klandra grinig gubbe för det. Det var fel på bromsar bak och nåt styr-tjosan fram. Inga jättestora fel tydligen -som det lät i mina öron. Rappel med bromsar känns rätt allvarligt tycker jag... Men jag fick köra min trötta bil därifrån. Ska dock tillbaka för ombesiktning.


Så jag körde förbi bilverkstan som ligger längst ner på våran gata. En jättetrevlig tjej tog emot mig. Hon fnös och muttrade lite när hon såg besiktningsprotokollet, tyckte att den äldre herren varit lite väl nitisk när han skrivit upp en trasig lampa. Sen gav hon mig en tid och sa att dom skulle sköta ombesiktningen när bilen var klar. Det gillar jag :)


Vi får se om det blir nåt umeå dock, innan bilen är fixad. Känns inte jättetryggt att köra 140 mil med en bil där bromsarna inte gått igenom besiktning. Kanske tar umeå i november istället, när gamla trötta Bettan är som ny igen :)

Ovido - Quiz & Flashcards