Alla inlägg den 8 oktober 2009

Av Linda - 8 oktober 2009 20:03

I stockholm finns massor av "bilprovningar". Det är bara att välja och vraka -snabbt och nära, eller passa på att ta gamla bettan på en tur genom stan innan domen. Ja, detta är förstås om man är ute i god tid. Är man inte det så får man ta den tid man får. Och då kan man ge sig den på att det blir en tur med gamla bettan genom stan. Eller genom länet om man har riktigt bråttom.


Hur som helst så är det nu bokat. Blir tvungen att åka in till stan, men det kan det vara värt. 16 oktober är iaf dagen med stort D. Nagelbitar-dagen. Förra året gick honom igenom med orden: "ja då hoppas vi hon rullar ett år till..." Kanske bara är jag, men jag tyckte inte det lät så rogivande.... Och med allt skrammel och gnissel så kan man ju undra om det finns några delar alls som sitter som dom ska. Om ni undrar varför jag inte lämnar in henne på service innan besiktning så har jag två (fullt gångbara) ursäkter. 1. Jag är snål. Och 2. Jag har inte bokat tid. Vågar inte ens gissa på hur lång framförhållning man måste ha. Jag måste verkligen bli bättre på detta med att tänka några veckor framåt. Eller dagar -man får väl börja med små steg :)


Nu ska jag lägga mig framför TV:n och njuta av att ha min (förkylda) sambo hemma.


   


Om jag får plats....





Ovido - Quiz & Flashcards