Alla inlägg den 30 oktober 2009

Av Linda - 30 oktober 2009 18:17

Jag älskar att bada. Då menar jag i badkar. Och det ska vara varmt, ångande, massor av bubblor och goda dofter. Och gärna tända ljus. Det är en guldstund på en guld dag, eller en tröststund på en skitdag. I badkaret samlar jag krafter. Jag drömmer, tänker, existerar. Ibland gråter jag (speciellt såna där skitdagar...) Och jag blir varm -enda in i djupet av min själ. Det är det enda som fungerar för att tina upp mig i höstkylan.


Så -nu har jag funnit en butik värdig min badkars-passion. LUSH! En underbar liten butik som bla. hittas på centralen.


  


Allt är handgjort och det mesta är till för en badanka som jag själv. Där finns badbomber i alla tänkbara färger och dofter. Och där finns kakor man bryter bitar av och lägger i vattnet, som skapar underbara dofter och ger bubblor och färg i vattnet. Där finns också massageolje-kakor och annat som får hjärtat att slå volter av lycka.


Så naturligtvis schoppades det...


  


En massageolja -på bit. Man värmer den i händerna och gnuggar (som en tvål ungefär) så att man blir oljig -sen är det bara att massera. Köpte också en liten burk att förvara guldklimpen i.


  


Och till det älskade badkaret blev det en badbomb med doft av citrus (Susannes val -hon älskar citrus). Köpte också två kakor, en med bärdoft och en toffe/choklad :) Den stora kakan räcker till sex bad, den lilla till fyra.


Var också förbi på Kahls the & kaffehandel och köpte mer citronthe (igen -Susannes val...) Sen var det dags att säga hej och godnatt till älskad sambo som sover på något hotellrum nånstans i Sverige inatt. Japp -nu är det jobb-helg igen :(


Ikväll blir det lugnt och mysigt, ladda batterierna inför morgondagens jobb. Kanske ta ett LUSH-doftande bad ;)

Ovido - Quiz & Flashcards