Alla inlägg den 18 oktober 2009

Av Linda - 18 oktober 2009 22:58

Efter att ha varit ledig ofattbart många helger i rad, var det så äntligen dags. Första jobbhelgen på hemtjänsten. Tempot är lugnare än på veckan. Ingen handling, inga telefonsamtal som ska ringas eller vårdcentraler som ska besökas. Mycket tid för trevliga pratstunder och kaffesörplande :) Lördagen tog jag ett dagpass, men idag jobbade jag från 16 till 22. Mysigt att åka runt på kvällen, lyssna på musik i bilen och sen in i stugvärmen hos trevliga gamla människor. Märkte dock att det blev svårare och svårare att fickparkera ju senare det blev...tror jag kan konstatera en gång för alla att jag inte är en kvällsmänniska....


Nu sitter jag och väntar på att min kära sambo ska sluta sitt jobb. Vill (som vanligt) inte att hon ska ta tuben hem ensam i sena stockholms-natten. Hon tycker jag är fånig. Säger att hon åkt hem sent förut och då har inget hänt. Och det stämmer ju såklart. Men stockholm är inte trevligt på kvällen. Och jag vet att Susanne också tycker att det är läskigt ute i mörkret.


Nu hoppas jag bara att det förbenade tåget är i tid så jag får hoppa isäng nån gång. Ska upp och jobba tidigt imorgon...

Ovido - Quiz & Flashcards