Alla inlägg den 26 oktober 2009

Av Linda - 26 oktober 2009 20:49

Vi har haft en helt underbar helg. På lördagen åkte jag och Susanne in till stan och kikade i affärer några timmar. Det avslutades med tidig middag på medborgarplatsen. Susanne valde en liten mysig pub där vi avnjöt öl och god mat. Lite roligt var det när notan kom in, kolla in detta :)


  


Servitören som kom med notan kommenterade slutsumman -undrar varför ;)


Mätta och belåtna tog vi sedan tuben hem till glada hundar. En lång kvällspromenad blev det och sen kröp vi ner i sängen och kollade film. En helt perfekt lördag :)


Söndagen kändes rätt deppig, slutet på helgen... Vädret hjälpte inte direkt -grått och regnigt....

Jag gjorde en god höstig gryta som fick puttra nån timme på spisen. En dessert blev det också, men sen tog krafterna slut. Resten av söndagen gick i slappandets tecken, ligga i pyjamas och pilla navelludd, spela kort och undra varför stor svart hund höll på att krypa ur skinnet (stackarn....)


  

Missnöjd Ixa tröstar sig med födelsedagspresent.


När klockan ringde imorse ville jag bara krypa längre ner under täcket. Jag undrade hur i hela världen jag kunde komma på att återgå till ett dag-jobb? Vad tänkte jag på?? Men väl på jobbet påmindes jag om det faktum att jag faktiskt gillar mitt jobb. Fick en ny kund idag, som verkar jätte-trevlig. Och samordnaren på mitt distrikt hade pratat med en kunds fru, som lovordat mig :) Japp -jag gillar mitt jobb! Och därför tänker jag trotsa naturlagarna och släpa mig upp i ottan imorgon också!


Ikväll har jag och tjejerna varit ute på en lång, regnig promenad. Sen har jag trimmat liten terrier (så nu är jag inte så populär längre....) och städat bort beviset. Nu väntar jag bara på att Susanne ska sluta jobbet. Tänkte hämta henne, för jag måste ändå åka och tanka gamla bettan, innan hon åker in på service. Så imorgon är jag bil-lös, och på eftermiddagen lär jag vara fattig.... Men förhoppningsvis går hon igenom besiktningen iaf, så att vi kan ta oss upp till umeå :)

Ovido - Quiz & Flashcards