Alla inlägg den 19 oktober 2009

Av Linda - 19 oktober 2009 19:34

Veckorna rullar på så fort att jag inte hinner med. Snart har jag varit en månad på nya jobbet. Jag har bott tre månader i stockholm. Och i morgon fyller vackraste flatten i världen 2 år! Ja, jisses vad tiden går fort! Känns som igår då jag kom hem till Lena och tittade på små svarta tjockisar som nyss öppnat ögonen. Tänk att där i valplådan låg min lilla Ixa :)


  

Min lilla Ixa som snabbt blev så stor. Här ligger hon i Julias bädd -lite trångt....


Kände mig som vanligt trött och sliten efter jobbet idag. Men jag tänkte att det är lika bra att hålla igång, sätter jag mig ner blir jag sittande. Har ju haft planer på att gå till globen, och varit på väg några gånger också. Men av olika anledningar har jag inte kommit ända fram. Så idag gjorde vi det. Jag, Ixa och Julia promenerade hela vägen till globen. Väl framme stod vi och tittade och hundarna undrade nog varför i hela världen vi traskat hela den långa vägen för att titta på en boll! En boll som på nära håll förstör all den magi den skapar på avstånd. Ja -vi var rätt besvikna -alla tre. Men, men -kort blev det iaf. För att bevisa för omvärlden att vi var där :P


  


I framtiden kommer jag dock att vara nöjd med att beundra globen på avstånd. Den är riktigt vacker ibland -faktiskt. När den lyses upp i olika färger på kvällen, eller när solen fångar den på morgonen. Men bara på avstånd, på nära håll är den bara en urflippad konstig byggnad i behov av en del yttre renoveringar (enligt min enkla åsikt...)


Det tar ungefär 30 minuter att gå till globen hemifrån oss. Och det är en rätt skön promenad. Vi började med en tur genom skogen där Ixa fick rusa av sig det värsta av energin. Sen gick vi på små gator och beundrade gamla byggnader och små söta affärer, vidare genom Margareta-parken (tror jag den hette) och ut på Nynäsvägen där vi fick följa en gångväg brevid den hårt trafikerade bilvägen. Och sen tillbaka igen :)


Väl hemma fick smutsig flat ett bad. Det behövdes. Vattnet blev svart som sot -usch! Men nu luktar hon gott som en nyponros, och pälsen är kammad och fönad så alla strån ligger som dom ska :) Efter middag är mina tjejer nöjda och belåtna. Lugnet har lagt sig. Äntligen kväll :)


Ixa väntar tålmodigt på att matte ska hämta handduk :)  


Det har varit en riktigt bra dag idag. Känner mig så glad, lycklig och tacksam över allt jag har. Trivs så bra på jobbet och i stockholm. Har världens underbaraste flickvän och de sötaste, raraste, mest väluppfostrade (hrrm....) hundarna som någonsin funnits. Och familj och vänner (även om ni är alldeles för långt borta!!)

Det är underbart att vara lycklig!

Ovido - Quiz & Flashcards