Alla inlägg den 25 februari 2011

Av Linda - 25 februari 2011 22:02

19 242 steg

 

Idag fick vi med oss Hiki hem. Hiki ska bo hos oss en vecka. Måste säga att jag ser fram emot veckan -hon är en väldigt charmig hund!! Hon verkar ha accepterat att hon ska campa hos oss ett tag, hittat favorit-fåtöljen och favorit-biabädden, bästa vattenskålen och -viktigast av allt- Godisskåpet!!!


Vi har inte hunnit vara ute så mycket än. Men en tur i skogen har vi tagit iaf. Det var kul, höll henne kopplad nu innan vi hunnit "arbeta ihop oss". Först var hon inte alls intresserad av mig, försökte locka och prata med henne -jag var luft.... Men efter en stund, mina hundar sprang lösa och kom glatt till mig med jämna mellanrum -och fick godis eller kel. Och då var det som att hon insåg att kanske -men bara kanske- det kunde vara värt att ge mig en chans. Och det var det ju förstås, för har jag väl fått en liten gnutta kontakt då släpper jag den inte ;) Så sen lekte vi och hade oss -hon tacklade mig på äkta "ridgeback-vis" och jag försökte putta tillbaka. Ser fram emot morgondagens promenader!

 

  

En trött Hiki vilar ut i fåtöljen efter skogsturen :)


Kvällen spenderades i hemmets lugna vrå, med kärt besök av Louise. Middag och tjejsnack och Let´s Dance.


  


Jag fick äntligen anledning att göra desserten jag älskar -och Susanne hatar :) Tror den gick hem hos Louise också!


Nu blir det mys med hårbollar och sambo en stund, innan det är dags för ett besök av John Blund.



Ovido - Quiz & Flashcards