Alla inlägg den 10 februari 2011

Av Linda - 10 februari 2011 18:50

Är riktigt peppad på freestyle för tillfället. Låten är vald, vilket gör mycket. Nu vill jag få ihop ett program. Så vi leker lite till låten, provar oss fram -nybörjare som vi är på detta, både Lullsan och jag.


Nu är frågan -engelska eller svenska?? Var helt inne på den svenska versionen först, men nu när jag lyssnat på den engelska så blev jag så kär i den också....



Energin är ju densamma, men på nåt sätt så låter den ändå en aning gladare på engelska... Nåja, jag antar att jag hinner fundera några varv, vi har ju inget program ännu. Men att träna till låten är riktigt kul!


Idag har vi börjat få lite koll på detta med att korsa frambenen. Kan köra upp till 3 innan belöning -bra tycker jag när vi började med det igår! Vi har också börjat träna bakdelskontroll. Har nog aldrig tänkt på hur dåligt ställt det är med Julias bakdelskontroll.... Så nu åkte tjocka boken fram och så snurrar vi runt, runt -eller det är målet iaf ;)


Julia tycker det är så kul att träna med mig igen. Har ju varit lite dött ett tag, för hennes del (ja jag har dåligt samvete!!) Nu ligger hon och sover och jag viskar, "orkar du träna en gång till" -upp flyger liten terrier och ner på mattan, bruna pigga ögon tittar förväntansfullt på mig :)

Av Linda - 10 februari 2011 06:48

Kände mig lätt slut igår efter träning. Räknade ut att jag under dagen gått 5 timmar (till/från jobbet + hundpromenader på jobbet) och när jag kom hem drog jag till gymmet -där jag joggade 30 minuter och sen körde lite styrketräning. Antar att jag hade rätt att känna mig en aning trött.... Men det var en skön trötthet!


Och när jag kom hem efter gymmet, då blev det familjemys med välförtjänt godis ;) Man skulle ju kunna tro att jag var smal som en sticka, så mycket som jag går. Men, men -socker är min drog...Ska väl kanske ta tag i det där snart också, nu när jag klarat (än så länge) att sluta röka. Vore ju kul att gå in i "vuxenlivet" (30 år!!!) med lite mindre sockerberoende. Eller så accepterar jag det faktum att ingen är perfekt, att min sambo mår dåligt när jag får mina "socker-abstinens-utbrott" och att godis är alltför gott att leva utan!

 

Hör på radion att vintern är på väg in i stan igen.... Det ska tydligen snöa -massor. Och sen ska det bli -15 grader. Kul....inte! Jag som tyckte det var så skönt när "våren" kom. Och jag VET, det är ALLDELES för tidigt för vår. Men känslorna fanns där ändå, när solen värmde i ansiktet och det droppade från taken. Och när man väl haft vårkänslor, och snön sen kommer tillbaka....deppigt värre!

 

 Nåt som inte är deppigt alls, alldeles tvärtom faktiskt, är att Ixa verkar ha gått tillbaka till sitt eget pigga jag. Eller iaf så pigg som hon brukar va efter löp -vilket inte är direkt överdrivet pigg. Men ändå, frisk är hon :) Det firade vi med en superlång promenad hem från jobbet igår, hoppas jag inte tog i för mycket....Men jag tänkte som så, att om det var magen som krånglade, så mår hon nog bra av att röra på sig. Så att allt hålls igång därinne ;) Sen är hon ju van att röra på sig mycket, så om vi tar det alltför lugnt så blir det säkert knas.

 

Ifall ni inte lagt märke till det, så har jag nytt, fint blogghuvud. Världens bästa sambo har fixat. Flera stycket gjorde hon, så det var bara att välja en. Vilket inte var så plättlätt som det låter, då alla var superfina. Men dom andra finns ju kvar, så kan dom få synas i bloggen vid ett senare tillfälle :)


Ovido - Quiz & Flashcards