Direktlänk till inlägg 4 oktober 2009

Helgens kurs

Av Linda - 4 oktober 2009 18:10

  


Söndag kväll och jag försöker smälta helgens intryck. Att gå kurs är alltid kul och spännande, men jag känner mig aldrig så inkompetent som efter kursavslut. Alla har ju olika tänk och olika åsikter. Allt detta måste bearbetas och funderas över, innan jag kan plocka dom bitar jag kommer att ha fortsatt användning av i träningen av mina egna hundar.


Kurlsedare var Anders Lundberg. En engagerad och rolig instruktör med mycket erfarenhet och kunskap i bagaget. Kursen började på fredag kväll med två timmar teori. Lördag och söndag varvades teori och praktik. Vi fick träna med targets och vi diskuterade bland annat kriterier, planering och belöning. De flesta av kursdeltagarna var instruktörer och klubben bistod med en stor del av avgiften. Dessutom serverades både frukost, lunch och eftermiddagsfika. Hemlagat och hembakat :)


Sista praktikpasset började jag peta på ställandet. Vilket var dumt. Fick en massa tips och råd av en tjej på kursen, vilket jag tacksamt tog emot. Men efter en stund kände jag mer och mer att vi inte är klara för nästa helgs tävling, mitt självförtroende sjönk och jag tappade lusten helt. Kanske är det bara tävlingsnerver, vad vet jag. Men just nu känns det som om jag helst hoppar tävlingen....Speciellt som apporten är långt ifrån klar...


För att utvärdera helgens kurs -jag har lärt mig massor. Jag har haft kul. Jag har träffat roliga, inspirerande människor och jag har haft enormt roligt med Ixa. Men jag har också tappat tävlingslusten....

 
 
Jennie

Jennie

5 oktober 2009 00:02

Låter som en rolig kurs:D Och tävlandet kommer att gå jätte bra! Tror aldrig att man känner sej riktigt redo...det är alltid "det här kan vi inte än". Men det är bara att köra! Det kan inte gå mer än åt skogen, och även det bästa ekipage misslyckas någon gång. Och har kännt precis samma sak som du. Ni kan! Det vet jag!

Kramen!

http://jennieochjig-saw.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards