Direktlänk till inlägg 5 oktober 2009

Eftertanke....

Av Linda - 5 oktober 2009 19:31

Nu har jag låtit alla intryck från kursen sjunka in. Och såhär dagen efter kursavslut kan jag säga att det var värt varje öre. Jag har fått mer motivation och mer glädje i träningen. Men det viktigaste, det jag kommer bära med mig varje dag, är nog detta: "vill jag vara min hund?" Inki Sjösten har ju sitt "ängel-tänk", dvs att man ska tänka "ängel" om sin hund för att hålla kvar kärleken till hunden, även när det går dåligt. Även när man blir arg så det ryker ur öronen. Men det har aldrig fungerat för mig. Det gör däremot detta: "vill jag vara min hund?" Jag älskar mina hundar över allt annat, dom är det finaste jag har. Dom ger mig så oändligt mycket glädje, trygghet och kärlek. Jag vill att dom ska må bra, alltid. Så när det ryker ur öronen på mig tänker jag "vill jag vara min hund?" Är svaret för tillfället "nej", ja då slutar det ryka. Faktiskt -detta funkar på mig :) Ni vet väl att hunden aldrig gör fel? Alla misstag är resultatet av ägarens brister ;o)

Självklart är jag inte mer än människa, ibland är jag orättvis. Men om jag i slutet av varje dag kan tänka mig att byta plats med mina hundar -ja då måste jag ju vara den matte dom förtjänar? Eller hur? Och nu kanske jag blir ännu lite bättre :)


  

Bild från i somras, taget med mobil (lite dålig kvalite' men visst är dom söta :o))


Idag har jag börjat mitt sökande efter en dagmatte. Förhoppningen är att hitta den perfekta människan som kan vara med tjejerna när vi båda jobbar samtidigt eller om vi vill hitta på nåt "hund-fritt". Nu när jag jobbar dag och inte kan ha med hundarna så blir det väldigt tråkigt 1-2 dagar i veckan. Jag kan åka hem på lunchen, så rastade blir dom. Och jag tror inte det går nån nöd på dom heller. Men jag oroar mig hela dagen och tänker på dom hela tiden. Vi håller tummarna för att vi hittar någon som både vi och charmtrollen kan känna oss trygga med :)

 
 
Jennie

Jennie

5 oktober 2009 23:28

Mycket bra tänk! Det ska jag prova! Helt klart:D Och så sant som det är sagt, det viktigaste är att ha roligt med hunden!

Förstår att det känns tungt ibland, vet själv hur jag kände när jag flyttade ner hit. Men det löser sej ska du se! Helt plötsligt en dag kommer du stå där och få frågan: Hur trivs du i Sthlm då? Du tänker efter och svaret blir: Visst saknar jag Umeå, men nu har jag ju så mycket vänner här, så jag trivs faktiskt jätte bra! Du ska se...det där upplevde jag för ett tag sen, och man blir riktigt förvånad! För mer och mer kryper den där "hemma-känslan" över en, utan att man riktigt tänker på det!

Ja, Annie sa att huset var sålt nu! Grattis! Skönt att ha den biten avklarad kan jag tänka mej! Hmm...slutet i oktober...blir nog lite svårt med pengar då, men hör av dej när du vet hur det blir, så får vi se hur det ser ut för mej då! Skulle vara skoj att följa med!

Ja, hit kan du komma närsom! Ta tåget ner till Linköping om du vill, så kommer jag och hämtar:D Tar bara typ 2 timmar! Hör av dej några dagar innan bara;P

Hmmm...nu blev det ett långt inlägg från mej med;P

Ha det bra vännen! Pussa vovvarna på nosen från mej! Och hälsa sambo!
Kramen!

http://jennieochjig-saw.blogspot.com

 
Jennie

Jennie

5 oktober 2009 23:29

Hmmm...glömde: Ja, kissen på bilden ä vårt nyaste tillskott, lilla Bonnie. Fick hem henne i sommras:D Super härlig liten tjej med mycket personlighet!

Kram igen!

http://jennieochjig-saw.blogspot.com

 
Ingen bild

Emma

7 oktober 2009 19:45

Jag vet en perfekt extra matte till dina hundar, enda villkoret är att ni måste flytta upp till Umeå, men det är väl inget problem? ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards