Alla inlägg den 2 februari 2009

Av Linda - 2 februari 2009 14:58

Trots låg motivation (från min sida) så går träningen framåt. Apporten som vi fastnat på ordentligt är nu nästan klar, nu kan hon sitta vid sidan, ta föremålet och hålla. Det som behöver tränas på är störning...


Läggande under gång är också i stort sett klart. Där behöver jag bara träna med störning, utöka avståndet och tiden. Lätt som en plätt ;)

Samma gäller för ställande under gång. Och jag måste träna avslut på båda (för tillfället belönar jag stående/liggande, för att inte få samma problem som med Julia, som sätter sig innan kommando)


Inkallningen har vi tränat en del också, där är det i stort sett bara ingången som kan jobbas med. Och att hundrackarn ska sitta kvar varje gång förståss :)


Tandvisningen sitter så där känner jag mig 99% säker. Platsliggningen är ju bara att nöta, nöta och nöta. Det tar sig säkert -hon är duktig. Vi är uppe i 2½ minut så det är bara att öka avståndet.


Molnet på en annars ljus himmel heter linförighet.Där går det lååångsamt framåt....kan ju bero på att detta är mattes "tråk-moment". Visst är det snyggt när det sitter -men innan man når dit! Så jag får väl ta mig i kragen och börja träna på det vi inte kan.... 


Det var väl första klassens alla moment tror jag -eller har jag glömt nåt? Kanske det blir tävling i vår ändå :)

Ovido - Quiz & Flashcards