Alla inlägg den 21 februari 2009

Av Linda - 21 februari 2009 22:12

Idag har vi haft fullt upp hela dagen. Efter fruckost åkte jag och syster in till stan för att kolla runt lite och dricka chai-latte. Fick sms av Erica som undrade om vi ville komma och fika hos Lena på kvällen -och det ville vi. Så det blev lite körigt när vi kom hem. Först ut med hundarna, sen börja med middagen, medan den var i ugnen färgades mitt hår och efter att vi ätit klippte Tina mig. När det var klart var vi sisådär en halvtimme sena, så det blev "plattan i mattan" till Lena....


Tina (med min systerson/dotter i magen) och Ixa :)


Hos Lena var det full fart som vanligt. Sebbe, Lina, Ebba, Erica och Isak var också där. Några kannor te intogs och både ost/korvbricka och bullar och kakor fanns att tugga på.



Isak gick som vanligt "laget runt", så glad liten kille...och vilken tjej-tjusare, även Tina fick hålla, fast dom aldrig träffats förut :)


Isak är trött på välling, nu vill han ha ramlösa...och så vill han ha en mops också, hör du det Erica?? :)


Ripa, som sitter så fint på stolen, är Ixas mamma.


Lina och Isak


Ebba och Sebbe


Kvällen bjöd på många skratt, som vanligt hos Lena. Med oss hem fick vi två mycket trötta hundar, det är roligt -men jobbigt- att vara hos Lena :)


Nu ska jag kolla om min lilla syster har somnat på soffan...

























































































Av Linda - 21 februari 2009 10:57

Igår på förmiddagen kom äntligen liten syster med stor mage. Hämtade på flygplatsen vid tio-tiden, sen åkte vi förbi djuraffären och inhandlade ben och grisöron -det är ju helg även för hundarna :) Väl hemma åt vi fruckost innan vi tog en promenad, ingen sol men inte heller så kallt.


Jag hjälpte Tina att starta profil på facebook, snacka om en blind som leder en blind :) Men med lite hjälp av Sara via telefon så blev det bra till slut. Tina hade klivit upp "mitt-i-natten" för att ta sig upp till kalla norrland, så efter middagen tog krafterna slut. Filten plockades fram och TV:n slogs på. Sen låg Tina på soffan med tuuunga ögonlock till klockan nio, då det blev sängen istället :)


 


Vad jag gjorde resten av kvällen? Pratade med Sara förtåss :)


Nu gör vi oss redo för en tur på stan, denna gång kanske jag orkar hålla syrrans tempo....det lär ju inte vara lika högt som vanligt....Annars får jag väl göra som jag brukar, sätta mig på ett fik och vänta på att hon ska bli klar :)

































































Ovido - Quiz & Flashcards