Alla inlägg den 13 februari 2009

Av Linda - 13 februari 2009 15:26





Det är så lätt att fastna i tankar om det man saknar och tror sig behöva. Som mer pengar, bättre jobb, ny TV, snabbare bil. Man kan ju undra var lyckan ligger? Exakt hur mycket pengar på banken behövs för att man ska vara lycklig? Att det ska vara så svårt att se dom saker i livet som är gratis, men så oerhört betydelsefulla. Som en vacker solnedgång, ett midsommarnattsbad, goda vänner och äkta kärlek... Visserligen inte något som mättar magen, men inte skulle jag vilja leva utan det.


Jag kan inte stoltsera med rikedom, det senaste, snyggaste eller bästa. Men jag är lycklig. Jag har mina hundar och jag har mina vänner, min familj. Behöver man verkligen mer? Om jag får behålla det kan jag leva på vatten och bröd i resten av mitt liv -om det så krävs.


"Ingen kan vara nere med en ballong" -Nalle Puh



















Ovido - Quiz & Flashcards