Direktlänk till inlägg 4 februari 2011

Tänk att...

Av Linda - 4 februari 2011 16:13

jag som aldrig ville bo i stockholm, nu trivs så bra! Var som helst i sverige, förutom i huvudstaden -ja så tänkte jag då. Nu? Jag älskar huvudstaden!! Jag älskar att allt är nära, att alla människor får plats -hur olika vi än är, att tunnelbanan går ofta och (nästan) överallt, att det finns grönområden och skogar, mysiga stigar och villaområden och storstadsbrus och historia och nattliv -här finns allt!


Och jag älskar att man -på sätt och vis- kan känna sig fullt normal som homosexuell här. Överallt möter man andra, på jobbet, på festen, i kön på Ica. Här finns psykologer för homo/bi-personer och barnmorskor och läkare. Och självklart uteställen och restauranger. Så att man ska slippa jobbiga, pinsamma (och helt ärligt -ibland dumma) frågor. Så att man ska kunna slappna av och känna sig som alla andra i livets alla stunder.


Jag älskar stockholm, denna vackra stad, och allt den har att erbjuda!!

 
 
Ika

Ika

5 februari 2011 00:05

Hm. Undrar om jag kommer att tycka samma sak om Helsingfors om det blir så att jag ska jobba där i sommar. Jag har nämligen också den där känslan av att jag verkligen inte vill bo där nere i trängselfinland...

http://cassiopeia81.wordpress.com

Linda

7 februari 2011 07:10

Jag tror att om man hittar bitar man verkligen älskar, som man kanske inte kan få nån annanstans, då älskar man nog sin nya stad också. Trots eventuella brister :) Sen att längta tillbaka till lugnet en liten stad ger -det lär man göra ibland hur som helst.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards