Direktlänk till inlägg 11 februari 2011

Årets snökaos är här

Av Linda - 11 februari 2011 06:58

Förra året var datumet den 22:a februari, detta året är det fredagen den 11:e februari. Jag pratar självklart om årets stora snökaos, som får folket att antigen stanna hemma -eller trängas i överfulla tåg och bussar. En del tar bilen, och många tror -skrattretande nog- att det räcker med att sopa av bilrutan med armbågen, sparka undan snön vid förardörren, hoppa in och köra. Detta trots att snön når en bra bit upp på dörrarna. Att bevittna deras fruktlösa försök att ta sig loss roar. Och säkert roade jag andra när jag skuttade, hoppade, plogade och halkade mig igenom snövallar och tog mig fram på oskottade vägar. När även Ixa tycker att det är pest att gå till jobbet -då är det illa! Tror aldrig det har hänt faktiskt -möjligtvis förra året den 22:a februari då....


Lyssnar på radion, många bussar är inställda pga. halka. Vilket betyder att det förmodligen kommer eka tomt här på dagis.... Tunnelbanan går då än iaf, det ser jag genom fönstret -nä förresten, tar tillbaka, fick just information om att all trafik mellan gullmarsplan och hagsätra står stilla pga. strömavbrott.... Så det var väl den sista tuben som dundrade förbi på ett tag.


Dagis har varit öppet i 45 minuter, två hundar har anlänt. Det brukar va några fler än så vid denna tid. Än har ingen ringt, men jag misstänker att jag snart kommer få parkera vid telefonen. Nu dundrar traktorn förbi, vilket betyder att snöröjningen har tagit fart. Det är bra, då kanske vi tar oss ut på långis med våra grupper -hur små dom nu än må vara...



 
 
Erica

Erica

11 februari 2011 10:09

Åh herregud vad lite snö kan ställa till det... tur det inte så ofta hos er men hade inte ni fått vår?

http://flatcoated.bloggagratis.se

Linda

11 februari 2011 13:43

Japp, förra veckan hade vi vår. Tror du det känns surt nu eller??? Jag älskar när vintern kommer, men just nu känner jag bara att den suger!! En gammal kursdeltagare jag träffade på i skogen igår hade sett vårens första snödroppar -sen kom det mer jävla snö :(

 
Ika

Ika

11 februari 2011 11:31

Vi fick 40 cm under en natt här i centrum av Vasa för snart en månad sedan. Sjukt fascinerande tyckte jag, framför allt att se hur samhället ändå fortsätter, trots all snö. Lite bökigare, men folk tar sig till jobbet, gator och trottoarer plogas, affärerna öppnar och vi strävar på i snön. Snöröjarna här är verkligen hjältar.

http://cassiopeia81.wordpress.com

Linda

11 februari 2011 13:41

Snöröjning (när den fungerar) är Guld värd!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards