Direktlänk till inlägg 11 februari 2011

Fick just veta...

Av Linda - 11 februari 2011 07:46

Det dyker upp några kunder iaf, trots snökaos. Fick just veta av några kunder att inget i Bandhagens centrum är öppet, bara vi och fiket. Tunnelbanan går fortfarande inte, inga bussar heller, och Ica är stängt!! Hur sjukt är inte det, när en mataffär inte öppnar i tid??


Om lite snökaos stannar stockholm, undrar vad som skulle hända om det blev krig??

 
 
Ingen bild

Katrin

11 februari 2011 12:33

Man kan ju fundera... nog tycker jag vi har kaos här också vissa vinterdagar men på nått sätt känns det som vi klarar det bättre. Du som bott på båda ställerna, är det verkligen så illa att allt behöver stannas av?

Linda

11 februari 2011 13:39

Jag tror att vi är mer härdade i norr. Kanske också modigare (eller mer dumdristiga??) Här går inga bussar idag pga. halka, tror aldrig jag var med om det i Umeå. Kanske att bussarna var sena då dom körde sakta -men inställda?? Och så blir folk här så arga och förfärade, kanske att vi accepterar vädrets makter mer i norra delarna? Det är ju liksom inte nåt konstigt att det kommer mycket snö när det är vinter...Gör man det till en väldigt stor grej att det kommer snö -då blir det ju det.

Samtidigt är det så att tunnelbanorna får problem, att plogningen inte fungerar så som den bör, att bilister är mer ovana vid dåligt vinterväglag och att det är svårt att ta sig fram till fots. Då blir ju resultatet att många stannar hemma och stockholm stannar...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards