Direktlänk till inlägg 13 februari 2011

Träning 13 februari

Av Linda - 13 februari 2011 16:21

Idag blev det mest att träna halter. Fick stor hjälp av Anne -det var ett tag sen jag hade nån som "var på mig" angående mina axlar (eller övriga tics min kropp bjuder på i lydnadsträningen....) Det är värdefullt att träna med nån som petar och inte ger sig -trots att jag blir enormt frustrerad (på min egen svekfulla kropp).


Så dagens att tänka på: Sluta rör på dom förbannade axlarna!!! Och stanna upp lite innan halten så Ixa hinner med. Inte fösa runt henne i vänster halten!! Och sluta rör dom förbannade axlarna!!!!


Vi tränade också ställandet och det gick bra. Måste dock tänka på när jag kommenderar ställandet, för hon har börjat stanna av sig själv på ett visst avstånd.... Är jag så enformig??


Platsliggningen gick strålande idag -är så stolt över hennes framsteg! Är nu helt dold och längsta idag var ca. 2½ minut. Värt att träna tillbakagången dock, hon är lite osäker på om hon ska ligga kvar.


Och självklart nötte vi lite på rutan också. Hon tycker den är sjukt rolig, men om hon har förstått exakt var i rutan hon ska befinna sig -det är jag inte så säker på...


Jag är då väldigt nöjd med dagens träning. Och med en underbar promenad hem i solskenet :)






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards